18. detsember 2017

Logistikaettevõte annab nõu: veod Hiina uusaastapidustuste aegu

Uusaastapidustused Hiinas
Autor: EPA

Hiina Uus Aasta jääb seekord veidi hilja peale, pühade algus 2018ndal aastal on 16. veebruar. Tehased on sellel perioodil Hiinas suletud või töötavad osalise koormusega ning seda kokku umbes 4 nädala jooksul. Pühadele eelneval ajal lennu- ja meretranspordi hinnad tõusevad märkimisväärselt ning vaba kaubaruumi on keeruline leida, selgitab Flameko müügijuht Kalev Kirt.

Kuidas on olukord tehaste tööga sellel ajal?

Tehased on kindlasti suletud terve pühadenädala. Enamasti sõidavad töölised kaugele sisemaale oma perede juurde ning see põhjustab juba enne pühi ning ka sellele järgneval perioodil sulgemisi, hilinemisi ja häireid tehaste töös. Sellise olukorraga tuleks arvestada umbes 4nädalase perioodi jooksul (pühadele eelnev ja järgnev aeg kokku).

Kuidas käituvad transpordihinnad sellel ajal?

Reeglina laevaliinid teatavad oma hinnatõusust ja tühistatud väljumistest pühade lähenedes, st detsembri lõpus või uue aasta alguses. Seda üritatakse tõenäoliselt teha võimalikult hilja, et hoida turg ettearvamatus olukorras. See nimelt aitab kindlustada selle, et kui lõpuks hinnatõusudest teavitatakse, jäävad need ka püsima. Kes liiga varakult teavitab, jääb broneeringutest ilma ja loob soodsa seisu konkurentidele.

Lennutranspordis ennustatakse praeguse (detsembri alguse) olukorra taaskordumist, mis tähendab kõrgeid hindasid ja probleeme vaba ruumi leidmisega. Jaanuar on kõige parem aeg kaubad Hiinast ära tuua või sinna saata, sest selleks perioodiks eeldatakse, et turg rahuneb pühadejärgsel perioodil ning hinnad langevad ja ruumiga ei ole nii suuri probleeme.

Kuidas planeerida vedusid pühade eel?

Kõige lihtsam reegel on siin broneerida ja kaubad tuua võimalikult varakult enne pühi, st jaanuari jooksul. Meretranspordis soovitatakse vähemalt 3 nädalat enne pühi broneeringud teha. Võimaluseks on ka kaup transportida mõnda teise sadamsse, kus olukord on parem, aga siin tuleks arvestada pikema transiitajaga ning kohaliku veo maksumusega.

Kui siiski kaupadega on kiire ja nö punase joone kuupäevad on paigas, tuleks kaaluda lennuvedu. Arvestades praegust turgu, kus üle 10 aasta on tegemist esimest korda nö müüja turuga, st lennuliinide käes on kogu võim, kuna nõudus on kohati suurem kui pakkumine. Kui tarnija ei paikne rannikul, siis soovitus on, et esimene lend oleks kohe Hiinast väljuv, mitte ümberlaadimisega läbi mõne kohaliku lennujaama.

Autor: Kalev Kirt Flameko müügijuht

Jaga lugu
Logistikauudised.ee toetajad:
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077