• 07.12.17, 12:25
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Läti veoettevõte: Rail Baltica vähendab veokijuhtide kilomeetreid ja töötunde

Veoettevõtja Kreissi ja eksportiva tootmisettevõtte Latvijas Finieris esindajad kohtusid Rail Baltica projekti kolme Balti riigi keskse projektikoordinaatori RB RAILi juhatusega. Ühiselt arutati Rail Baltica mõju ettevõtlusele.
Rail Baltica eskiis
  • Rail Baltica eskiis
  • Foto: Hendrikson & Ko
Mõlemad osapooled olid nõus, et uus raudteeühendus võib tarneahelatele ja transporditeenustele positiivselt mõjuda eeldusel, et eri liiki vedajate ja Rail Baltica vahel luuakse koostöö, mis võimaldaks sujuvat ja õigeaegset kaubavedu.
Ettevõtjad rõhutasid, et kõige olulisem on tarneahela õigeaegsus ja efektiivsus. Uue raudteetaristuna võimaldab Rail Baltica olulisi ja positiivseid muudatusi rahvusvahelises transpordis. Projekti üks oodatumaid aspekte on nutikad IT-lahendused, mis aitavad ühendada tootjaid, ekspediitoreid ja raudtee-ettevõtjaid.„Veel on vara hinnata, kuidas Rail Baltica meie teenuseid täpselt mõjutama hakkab, aga kindlasti näeme me võimalikus koostöös suurt potentsiaali. Meil on juba praegu lootus, et Rail Baltica aitab iga juhi töötunde ja kilomeetreid vähendada, millel on tööjõu piiratust arvestades suur tähtsus,“ ütles Kreissi tegevjuht Andrejs Petrovs pressiteate vahendusel. Ühtlasi märkis ta, et multimodaalsed terminalid peaksid kauba töötlemiseks ja ümberlaadimiseks pakkuma maksimaalset paindlikkust.Veoettevõtjate vaatevinklist aitaks Rail Baltica taristu lisaks nende olemasolevate teenuste arendamise võimaldamisele lahendada ka selliseid probleeme nagu näiteks sõidukijuhtide puudus ning ühtlasi aidata kaasa selle elukutse töömudeli täielikule muutmisele, võimaldades autojuhtidel töötada enamjaolt ainult selles piirkonnas, kus nad elavad.Kohtumisel rõhutas AS RB RAIL, et Rail Baltica raudtee ehitatakse nii reisijate- kui ka kaubaveoks, mistõttu on väga oluline, et projekti elluviijad kohtuksid erinevate äriringkondade esindajatega kõigis kolmes Balti riigis, et mõista nende ootusi uuele transporditeele.„Lõppude lõpuks on Rail Baltica projekti olulisim osa selle ärimudel. Seetõttu soovime tutvuda äriringkondade visiooniga, et osata nende vajaduste ja strateegiatega kooskõlas tegutseda,“ ütles kokkuvõttes AS RB RAILi tegevjuht ja juhatuse esimees Baiba Rubesa.AS Latvijas Finierisi juhatuse liige Mārtiņš Lācis hindas dialoogi sidusrühmadega samuti positiivselt ja ütles pärast kohtumist: „Hindame koostööpartnereid, kes võtavad arvesse ettevõtjate vajadusi ning tutvuvad enne suuri otsuseid nende visioonidega. Edu võti on mõelda ja tegutseda koos, otsides keerukaid ja uuenduslikke lahendusi, sealhulgas ka infotehnoloogia valdkonnast. Kaasates ettevõtjaid, antud juhul raudtee- ja veoettevõtjaid, avaneb võimalus riigimajanduse tõhusaks arendamiseks ja ettevõtjate konkurentsivõime suurendamiseks ekspordi vallas.“

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 02.10.25, 13:57
Raben Eesti logistikateenused vastavad kohalikele vajadustele, aga Euroopa mõõtkavas
Kui Raben Eesti alustas 2004. aastal tegevust kaheliikmelise meeskonnaga, ei osanud keegi arvata, et ettevõttest kasvab kiiresti üks tugevamaid tegijaid kohalikul transpordi- ja logistikaturul. Tänaseks on meeskond oluliselt kasvanud ning lisandunud on mitmekülgne teenusteportfell, mis võimaldab pakkuda lepingulist logistikat, siseriiklikku ja rahvusvahelist transporti, jahutatud toidukaupade logistikat, mere- ja õhutransporti ning intermodaalset transporti läbi ettevõtte filiaalide erinevates riikides.

Hetkel kuum

Gunvor Groupi terminal Rotterdamis, millele pakub logistikateenuseid Eestis tegutsev ning siinses veondus- ja laondussektori parimat palka maksev AS Gunvor Services.
TOP
  • 14.10.25, 15:57
Palga TOP: veondus- ja laondussektori esikolmikus palk üle 6000 euro
Elektriveokite kasutuselevõtt peab toimuma tavapärastes konkurentsitingimustes, mitte kohustuste ja trahvide saatel, leiavad organisatsioonid oma ühisavalduses.
Uudised
  • 14.10.25, 13:32
Logistikasektor protestib nullheitega veokite ostukohustuse vastu: keegi ei osta veokit, mis viib pankrotti:
Shanghai sadam.
Uudised
  • 13.10.25, 13:27
Hiina vastas USAle: mitmed laevad pöördusid nädalavahetusel tagasi
Sadamatasud kasvavad ka USA börsil noteeritud mitteameerika päritolu laevandusfirmadele
Alltoursi omanikud on aru saanud, et vanade ja logisevate bussidega enam ellu ei jää. Sestap on investeeringud uutesse bussidesse väga olulisel kohal.
TOP
  • 17.10.25, 14:24
Sõitjateveo TOP: juhuvedudega tegelev Pärnu perefirma lükkas Lux Expressi troonilt
Laev antakse uuele omanikule üle oktoobris.
Uudised
  • 14.10.25, 11:30
Tallink müüs kaubalaeva Sailor oma konkurendile
BLS avas oma logistikakeskuse laienduse Harjumaal 2022. aastal ja investeeris sellesse 6,5 miljonit eurot.
Uudised
  • 09.10.25, 12:13
Järjekordne BLSi juhatuse liige lahkus ametist
BLS on kümme aastat järjest kahjumit saanud
Kriisilogistika päeval juttu juhtinud Autoettevõtete Liidu tegevjuhi Kersten Kattai sõnul sai ta küll paljudele küsimustele vastused, kuid mitte päris kõikidele. Mis tähendab, et samalaadne üritus tuleks muuta traditsiooniks.
Uudised
  • 13.10.25, 11:51
Galerii: “Kriisilogistika päev 2025
Olulisim küsimus: miks pole logistikaettevõtted ETO nimekirjas?
Aasta logistikateo finalistid eelmisel logistika aastakonverentsi. Toona tuli võitjaks Eesti Post om Kaunase logistikakeskusega.
Uudised
  • 10.10.25, 12:55
Juba 24. korda: “Aasta logistikategu 2025” ootab kandidaate!
Kandideeri ise või anna teada ägedast logistikateost: kandidaate saab esitada oktoobri lõpuni!

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele