Autor: Logistikauudised.ee • 7. detsember 2017
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Läti veoettevõte: Rail Baltica vähendab veokijuhtide kilomeetreid ja töötunde

Rail Baltica eskiis
Foto: Hendrikson & Ko
Veoettevõtja Kreissi ja eksportiva tootmisettevõtte Latvijas Finieris esindajad kohtusid Rail Baltica projekti kolme Balti riigi keskse projektikoordinaatori RB RAILi juhatusega. Ühiselt arutati Rail Baltica mõju ettevõtlusele.

Mõlemad osapooled olid nõus, et uus raudteeühendus võib tarneahelatele ja transporditeenustele positiivselt mõjuda eeldusel, et eri liiki vedajate ja Rail Baltica vahel luuakse koostöö, mis võimaldaks sujuvat ja õigeaegset kaubavedu.

Ettevõtjad rõhutasid, et kõige olulisem on tarneahela õigeaegsus ja efektiivsus. Uue raudteetaristuna võimaldab Rail Baltica olulisi ja positiivseid muudatusi rahvusvahelises transpordis. Projekti üks oodatumaid aspekte on nutikad IT-lahendused, mis aitavad ühendada tootjaid, ekspediitoreid ja raudtee-ettevõtjaid.„Veel on vara hinnata, kuidas Rail Baltica meie teenuseid täpselt mõjutama hakkab, aga kindlasti näeme me võimalikus koostöös suurt potentsiaali. Meil on juba praegu lootus, et Rail Baltica aitab iga juhi töötunde ja kilomeetreid vähendada, millel on tööjõu piiratust arvestades suur tähtsus,“ ütles Kreissi tegevjuht Andrejs Petrovs pressiteate vahendusel. Ühtlasi märkis ta, et multimodaalsed terminalid peaksid kauba töötlemiseks ja ümberlaadimiseks pakkuma maksimaalset paindlikkust.Veoettevõtjate vaatevinklist aitaks Rail Baltica taristu lisaks nende olemasolevate teenuste arendamise võimaldamisele lahendada ka selliseid probleeme nagu näiteks sõidukijuhtide puudus ning ühtlasi aidata kaasa selle elukutse töömudeli täielikule muutmisele, võimaldades autojuhtidel töötada enamjaolt ainult selles piirkonnas, kus nad elavad.Kohtumisel rõhutas AS RB RAIL, et Rail Baltica raudtee ehitatakse nii reisijate- kui ka kaubaveoks, mistõttu on väga oluline, et projekti elluviijad kohtuksid erinevate äriringkondade esindajatega kõigis kolmes Balti riigis, et mõista nende ootusi uuele transporditeele.„Lõppude lõpuks on Rail Baltica projekti olulisim osa selle ärimudel. Seetõttu soovime tutvuda äriringkondade visiooniga, et osata nende vajaduste ja strateegiatega kooskõlas tegutseda,“ ütles kokkuvõttes AS RB RAILi tegevjuht ja juhatuse esimees Baiba Rubesa.AS Latvijas Finierisi juhatuse liige Mārtiņš Lācis hindas dialoogi sidusrühmadega samuti positiivselt ja ütles pärast kohtumist: „Hindame koostööpartnereid, kes võtavad arvesse ettevõtjate vajadusi ning tutvuvad enne suuri otsuseid nende visioonidega. Edu võti on mõelda ja tegutseda koos, otsides keerukaid ja uuenduslikke lahendusi, sealhulgas ka infotehnoloogia valdkonnast. Kaasates ettevõtjaid, antud juhul raudtee- ja veoettevõtjaid, avaneb võimalus riigimajanduse tõhusaks arendamiseks ja ettevõtjate konkurentsivõime suurendamiseks ekspordi vallas.“

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077