• 12.05.17, 17:09
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kuut NATO laeva varustatakse sel nädalavahetusel Tallinnas

Reede, 12. mai hommikul randusid Tallinna Vanasadamas 6 NATO laeva. Üht neist, Hollandi mereväe fregatti HNLMS Evertseni näidati ka meile ja tutvustati lühidalt laeva varustamise põhimõtteid.
Hollandi mereväe fregatt HNLMS Evertsen Tallinna sadamas
  • Hollandi mereväe fregatt HNLMS Evertsen Tallinna sadamas
  • Foto: Harro Puusild
Hollandi mereväe fregatt HNLMS Evertsen mahutab varusid vähemalt 30 päevaks (18 – 20 meeskonnaliikmele), nädalaid ettekoostatud menüüde alusel tellitakse laevale nii kümutatud, kuivatatud kui ka värskeid toiduaineid. Tallinnas täiendatakse varusid kohalike kaupadega, nagu ikka. „Laeva varustamine käib üsna lihtsalt. Meil on sihtsadamas agent, me räägime selle agendiga. Koostame ostunimekirja ja agent hoolitseb selle eest, et kõik vajalik on kail ootamas, kui me saabume. Kaubad tuuakse kaile veokiga ja kantakse laevale käsitsi," selgitas laeva komandör, kaptenleitnant Wilbert van Gemeren.
 
HNLMS Evertsen
Valmimisaasta 2003
Pikkus 144 m
Laius 19 m
Kõrgus ca 35 m
Tippkiirus 28 sõlme
Mootorid: 2 diiselmootorit (Wärtsilä), kokku 13 600 hj
2 gaasiturbiinmootorit (Rolls Royce), kokku 52 300 hj
Pikemateks retkedeks võetakse Hollandist kaasa palju külmutatud toitu ja kuivaineid, värsket kraami hangitakse sadamatest, kuhu sisse sõidetakse. Mingeid erilisi margieelustusi Hollandi mereväel ei ole. Erinevaid kaupu hoiustatakse erinevates hoiuruumides, mida komandöri sõnul on fregatil palju. 

Artikkel jätkub pärast reklaami

Laev mahutab 700 tonni kütust, mis hangitakse samuti kohalikelt varustajatelt. Kütusekulu oleneb aga sellest, milliseid mootoreid parajasti kasutatakse ja kui kiiresti sõidetakse: „Meil on kaks diiselmootorit rahulikult sõitmiseks ja kaks gaasiturbiinmootorit suuremate kiiruste jaoks. Kui sõidame maksimumkiirusel, mis on umbes 28 sõlme, kulub gaasiturbiinidele kütust umbes 7 tonni tunnis," selgitas komandör van Gemeren. „Seega saaks tippkiirusel sõita 700 tonniga kokku 100 tundi järjest, aga seda me ei tee kunagi." Gaasiturbiine kasutatakse taktikalistel eesmärkidel või kiireks jõudmiseks ühest kohast teise.
Kommodoor Ole Morten Sandquist, NATO 1. alalise mereväegrupi ülem (Norra merevägi)
22 fotot
  • Kommodoor Ole Morten Sandquist, NATO 1. alalise mereväegrupi ülem (Norra merevägi)
  • Foto: Harro Puusild

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 02.10.25, 13:57
Raben Eesti logistikateenused vastavad kohalikele vajadustele, aga Euroopa mõõtkavas
Kui Raben Eesti alustas 2004. aastal tegevust kaheliikmelise meeskonnaga, ei osanud keegi arvata, et ettevõttest kasvab kiiresti üks tugevamaid tegijaid kohalikul transpordi- ja logistikaturul. Tänaseks on meeskond oluliselt kasvanud ning lisandunud on mitmekülgne teenusteportfell, mis võimaldab pakkuda lepingulist logistikat, siseriiklikku ja rahvusvahelist transporti, jahutatud toidukaupade logistikat, mere- ja õhutransporti ning intermodaalset transporti läbi ettevõtte filiaalide erinevates riikides.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele