25. aprillil kogunes majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumis esmakordselt üle mitme aasta riiklik transiidikomisjon. Esimese kohtumise raames vaadati sektori ettevõtjatega ühiselt üle transiidivaldkonna üldine olukord ja peamised arenguvõimalused.
- Majandus- ja taristuminister Kadri SImson Foto: Andres Haabu
Teemadena tõstatusid nii Eesti sadamate konkurentsivõime tõstmine kui ka globaalsete kaubateede parem ärakasutamine kaugemas tulevikus näiteks Rail Balticu raudtee abil.
Transiidikomisjoni kokku kutsunud majandus- ja taristuminister Kadri Simsoni sõnul on vajalik, et valitsus kuulaks valdkonna kandvamate jõudude nõuandeid. Transiidisektor on viimase kümne aasta jooksul kõvasti turuosa kaotanud ning veomahud on kordades langenud. Olukorra paranemiseks tuleb leida uusi ideid ning parandada koostööd ettevõtjate ning ministeeriumi vahel.
„Valdkonna ettevõtjad tervitavad transiidisektori uuendatud koosseisus kokku kutsumist, sest kõigi jaoks on selge, et meil tuleb leida sektori elavdamiseks uusi lahendusi. Turuosa kaotada on kerge, kuid see, mis on kümne aastaga kaotatud, pole taastatav ühe aastaga. Küll aga näen, et värske valitsus on valmis astuma samme, mis aitaksid meie transiidiettevõtjatel edukamalt opereerida,“ rääkis majandus- ja taristuminister.
Simsoni hinnangul tuleb Eestil liikuda senisest ida-lääne suunalisest transiidist rohkem põhja-lõuna suunalise veo peale. Siinkohal tuleb kindlasti kasuks Rail Balticu projekt, mis lisaks inimeste vedamisele avab uusi ja kiiremaid võimalusi kauba vedamiseks raudteel. „Tänasel koosolekul oli palju juttu ka Hiinast ning sealse potentsiaali ärakasutamisest. Oli tore näha, et transiidiettevõtjad on valmis koostööks ning nõus koos valitsusega ühiseid lahendusi otsima.“
Valitsuse transiidikomisjon loodi MKM-i juurde 2003. aastal nõuandva organina, kuid komisjoni pole juba enam kui seitse aastat kokku kutsutud. Transiidikomisjoni tööks on õigusloome-, valdkondlike strateegiate-, välissuhtluse- ja finantseerimisalaste ettepanekute tegemine, et tagada meie transpordiettevõtjate konkurentsivõime ning soodustada majanduskasvu. Komisjoni juhib majandus- ja taristuminister. Järgmine transiidikomisjoni kohtumine lepiti kokku juuliks.
Komisjoni kuuluvad MKMi, rahandusministeeriumi, välisministeeriumi, maksu- ja tolliameti, tehnilise järelevalve ameti, veeteede ameti, Logistika ja Transiidi Assotsiatsiooni ja Eesti Rahvusvaheliste Autovedajate Assotsiatsiooni esindajad. Ettevõtetest on komisjonis Eesti Raudtee, Tallinna Sadam, Rail Baltic Estonia, EVR Cargo, Sillamäe Sadam, Alexela Oil, VOPAK E.O.S, E.R.S ja Kühne + Nagel.
Seotud lood
Eile, 25. aprillil majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumis toimunud transiidikomisjonis oli ühe olulise teemana arutlusel raudteetaristu kasutustasud ning analüüs näitab, et tänase siseriikliku taristu kvaliteedi säilitamiseks on vajalik aastas otsest finantseeringut riigieelarvest vähemalt 14 miljonit eurot, teatas Eesti Raudtee.
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.