TLT AS esitles 25. aprillil Vabaduse väljakul äsjasoetatud Volvo hübriidbusse ja MAN Euro 6 normidele vastavaid linnabusse.
- Volvo hübriidbuss Foto: Heija-Liis Ristikvi
TLT AS juhatuse esimehe Enno Tamme sõnul on valdavas osas Euroopa linnadest võetud suund autoliikluse vähendamisele, investeerides ühistranspordi arengusse. „Autostumist pole võimalik ohjeldada üksnes piiranguid kehtestades, nagu näiteks ummikumaks ning linnasüdame autodele sulgemine. Oluline on parandada ühistransporditeenust, muutes selle inimestele kättesaadavamaks ning mugavamaks. Tallinn, oma tasuta sõiduga, on saavutanud viimaste aastatega ühistranspordi kasutajate arvu hüppelise kasvu, ent kui soovime ühissõidukeid eelistavate inimeste hulka veelgi suurendada, peame pöörama erilist tähelepanu sõidumugavusele. Meie bussipargile saabunud 20 moodsat hübriidi ja 30 linnabussi annavad selleks olulise panuse,“ lisas Tamm.
Kirjeldamaks TLT AS bussiveeremi tänast olukorda, ütles Tamm: „Võtsime esimestena Eesti ühistranspordiettevõtteist kasutusele hübriidid. 44 sõidukiga kuulume 10 hübriidirohkema Euroopa linna hulka. Enam kui pooled meie bussidest vastavad Euro 5 ja -6 saastenormidele ning busside keskmine vanus langeb peale 50 uue hübriidi ja linnabussi saabumist 8,2 aastale. Seegi on muljetavaldav näitaja kogu Euroopa ulatuses.“
Bussiliiklusteenistuse direktor Andres Herkeli sõnul oli otsus vahetada vananenud trollid välja hübriidbusside vastu, kahtlemata õige - seda on näidanud 2016. aasta, mil hübriidbussid on sõitnud liinidel 42 ja 43 (Õismäele sõitnud trolliliinide 6 ja 7 asemel). Diiselhübriidbusside kilomeetrihind on 10% odavam harilikest diiselbussidest ning 20% odavam trollidest, selgitas ta. Kütust kulub hübriidile Tallinnas keskeltläbi 25% vähem kui tavabussile. Hetkel on hübriidbusside osakaal Tallinna linnatranspordis 7% ja Herkeli sõnul teevad need ära 12% töö. Samuti on Tallinna linnaisad rahul Volvo hübriidbusside töökindlusega: eelmisel aastal tuli diiselhübriidbusse asendada vaid 1,5% sõitudest, mis on bussiliiklusteenistuse direktori sõnul suurepärane tulemus.
TLT ostis 20 Volvo 7900 hübriidbussi ning 30 MAN linnabussi, millest 20 on 12 m pikkused kaheteljelised ja kolme uksega bussid ning 10 on 18,5 m pikkused kolmeteljelised ja nelja uksega liigendbussid. Vabaduse väljakule rivistati üles kokku 15 bussi, igast liigist 5.
Soetatud busside mahutavus on järgmine: Volvo 7900 hübriid, kaheteljeline, kolme uksega, 34- iste- ja 50 seisukohta; MAN Lion´s City GL (liigendbuss), 44 iste- ja 122 seisukohta; MAN Lion`s City LE, 29 iste- ja 55 seisukohta.
Uued bussid lähevad liinile 1.maist. Volvo hübriidid hakkavad sõitma 72. liini, mis asendab 9.liini trolle.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Täna, 23. mail tähistab Tallinna Linnatranspordi AS Tallinnas regulaarse bussiliikluse alustamise 95. aastapäeva.
Saavad, vähemasti uue Opel Frontera näitel, mille korral on hübriidajamiga sõiduki (GS-varustuses) ja soodsaima täiselektrilise versiooni hinnaerinevuseks vaid 900 eurot. Kui te ei usu, siis minge ja uurige lähimas Opeli esinduses ise järele. Lisaks leiate sealt teisegi Opeli linnamaasturite alase uudise, milleks on auhinnatud Grandlandi teine põlvkond.