Maksu- ja tolliametil on valmimas uus kütuste käitlemise e-keskkond, mis aitab vähendada maksupettusi ja suurendada seeläbi maksutulu hinnanguliselt kuni 12 miljoni euro võrra aastas.
- Uus e-keskkond aitab vähendada maksukahju. Foto: Raul Mee
Maksu- ja tolliameti kontrolliosakonna juhtivrevident ja kütuste käitlemise e-keskkonna projektijuht Riina Šamatauskas ütles logistikauudised.ee-le, et uue e-keskkonna loomise eesmärgiks on nõuetele vastava legaalse kütuse jõudmine tarbijani. „Samuti on eesmärk parandada konkurentsitingimusi, kuna isikud, kes realiseerivad kütust, millelt on maksud maksmata, saavad seda teha tunduvalt madalama hinnaga kui ausalt makse tasuvad kütuse müüjad. Selle tulemusel peaks suurenema ka maksulaekumine, muudatuste mõju peaks meie hinnangul olema kuni 12 miljonit eurot aastas,“ sõnas Šamatauskas.
Šamatauskas tõdes, et ükski muudatus ei kaota pettusi täielikult ära, kuid e-keskkonna loomine annab tugeva tõuke maksukahju vähenemisse.
Lisaks aitab uus e-keskkond bürokraatiat vähendada. „See vähendab senist paberdokumentide ja esitamisele kuuluvate andmete hulka ning aitab märkimisväärselt kaasa pettuse vastu võitlemisele ja ausa konkurentsi saavutamisele,“ lisas ta.
„E-keskkond ei oma mõju mitte ainult turuosalistele, s-o kütuse käitlejatele, vaid kogu kütuse tarbijaskonnale,“ ütles Šamatauskas. „Kui kütuse ladustamine ja legaalsel viisil tarbimisse lubamise järgne liikumine läbi erinevate ostu-müügiahelate kuni lõpptarbijani saab olema läbipaistev ja jälgitav ning tarbimisse lubatud kütuse päritolu ja nõuetele vastavus on tõendatud, siis on ka tagatud, et lõpptarbijani jõuab legaalsel viisil tarbimisse lubatud aktsiisiga maksustatud kütus.“
NB! Riina Šamatauskas räägib maksu- ja tolliameti uuest kütuste käitlemise e-keskkonnast juba 27. aprillil toimuval Kütuseturu Aastakonverentsil. Tutvu programmiga SIIN ja registreeri SIIN. Soodushind lõpeb 13. aprillil!
Pikemat intervjuud Riina Šamatauskasega saad lugeda peagi ilmuvast Logistika erilehest!
Seotud lood
Talllinna Loomaaia Keskkonnahariduskeskuses peetakse täna Kütuseturu Aastakonverentsi, mida korraldavad Äripäeva teemaveeb Logistikauudised.ee ja Õliühing.
Kuna Euroopa Liidus kõrvutatakse energiapoliitika kliimapoliitikaga, siis mõjutab see märkimisväärselt ka kütuseturu arengut, ütles keskkonnaministeeriumi asekantsler Meelis Münt eile toimunud Kütuseturu Aastakonverentsil.
Nagu ma eelmisel aastal Äripäeva ja Eesti Õliühingu koostöös korraldatud Kütuseturu Aastakonverentsil märkisin – et seisab ees huvitav aasta –, nii ka läks, kirjutab Eesti Õliühingu esimees Toomas Saks.
Kõige olulisem on, et üheaegselt oleks tagatud nii keskkonnahoid kui ka kvaliteetne kütus tarbijatele ning samas arvestatud ka kütusemüüjatega, kirjutab keskkonnaminister Marko Pomerants.
Ettevõtte äritegevuseks vajalikud sõidukid soetatakse enamasti liisinguga, mida finantseerib üldjuhul pank. Sellega kaasnevad sõidukite korralised hooldused, rehvivahetused ja kindlustusjuhtumite puhul ka hulganisti asjaajamist. Selline sõidukipargi haldamise viis on ettevõtte jaoks märkimisväärse ajakuluga, eriti kui sõidukeid on rohkem.
Enimloetud
1
Pingereas poolsada bussifirmat!
Hetkel kuum
Pingereas poolsada bussifirmat!
Lisatud video remondiaegsest liiklusskeemist
Tagasi Logistikauudised esilehele