• 16.01.17, 09:29
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Transpordi jagamismajandusele ennustatakse 2020. aastaks 6-kordset kasvu

Majandus- ja kommunikatsiooniministeerium avaldas jagamismajanduse uuringu tulemused. Uuringu viisid läbi Technopolis Group Eesti OÜ ja Ernst & Young Baltic AS.
Transpordi jagamismajandusele ennustatakse 2020. aastaks 6-kordset kasvu
  • Foto: Andras Kralla
Uuring hõlmas majutuse, transpordi, finantsteenuste, hariduse, isiku- ja äriteenuste sektoreid ning eesmärgiks oli analüüsida jagamismajanduse turu mahtu ja kasvupotentsiaali. Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi tellitud ning Technopolis Group Eesti OÜ ja Ernst & Young Baltic ASi poolt läbi viidud uuringust selgub, et kolme Eesti suurima jagamismajanduse sektori käive oli 2016. aastal 40,3 miljonit eurot.
Transpordi valdkond ei piirdu kõigest sõidujagamise teenuse osutamisega, vaid hõlmab ka sõiduvahendite jagamist ning muid inimeselt inimesele teenuseid antud valdkonnas, sh parkimispindade jagamist, selgitab uuring. Eestis tegutseb transpordi jagamismajanduse vallas kokku 7 ettevõtet: Autolevi, Barking, Postpal, Shipitwise, Wisemile, Taxify ja Uber.
Valdkonna ettevõtete kogukäive oli 2015. aastal 322 989 eurot, kasutajaid üle 52 300 ning tehingute koguarv on 2016. aastal hinnanguliselt 800 000. Valdkonna hinnanguline turumaht (platvormide ja pakkujate käive) oli 2015. aastal 1 765 000 eurot ning 2016. aasta turumahuks kujuneb hinnanguliselt 5,5 miljonit eurot (0,1 protsenti turust).
Peamiste väljakutsetena olid uuringus nimetatud konkurents, liiklusohutus ja kasutajate õiguste kaitse, peamiste positiivsete mõjudena aga uue turumahu avamine, positiivne mõju tööhõivele ja ühiskonna majanduslikule aktiivsusele (ettevõtlikkusele). Ühtlasi leiti uuringus, et jagamismajandus leevendab regionaalpoliitilisi probleeme ning tõstab inimeste mobiilsust. Välja oli toodud ka valdkonna eksordipotentsiaal.
Sarnaselt teistele Euroopa riikidele on ka meie õigusruumis vajalik selgem piiritlus „transporditeenuse“,  „elektroonilise  vahendusteenuse“  ja „infoühiskonnateenuse“  vahel,  sest  see  mõjutab  paljude  seaduste kohaldumist  ettevõtetele.  Euroopa  Kohus  võtab  eeldatavasti  2017.  aasta kevadel  vastu  otsuse  seoses  Uberiga  antud  küsimuses,  luues  pretsedendi liikmesriikidele.
Transpordi valdkonda käsitlevat osa jagamismajanduse uuringust saad täismahus lugeda MKMi kodulehelt.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 07.11.24, 22:54
Vastukaalutõstukid ‒ miks on tarvis ja mida valida?
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele