Statoil on täna suurtest naftafirmadest esimesena oma kolmanda kvartali tulemustega väljas ning üllatas kahjumiga.

- Statoil teatas kahjumist.
- Foto: Reuters/Scanpix
Agentuuri Bloomberg küsitletud analüütikud olid prognoosinud Statoilile keskmiselt 136 miljoni dollari suurust kasumit, kuid firma teatas, et maksude tasumise järel jäädi 261 miljoni dollariga kahjumisse. Läinud aasta samal ajal oli kasum 445 miljonit dollarit.
Statoil ja teised kütusefirmad nagu BP Plc on kärpinud investeeringuid ja kulusid, et kaitsta kassavoogu ja säilitada väljamaksed aktsionäridele. Statoili tegevjuht Eldar Saetre kärpis investeeringute prognoosi 11 miljardile dollarile varem sihiks seatud 12 miljardilt dollarilt. See on 45% madalam näit kui 2014. a rekordilised 20 miljardit dollarit.
Statoili aktsiad on tänavu Oslo börsil kerkinud 9% võrreldes 20 firmat koondava STOXX Europe 600 Oil & Gas indeksi 12%-se tõusuga.
Nafta hinna kosumine pärast üllatavaid signaale
OPECist, et naftatootjad on valmis tootmise piiramist kaaluma, on aidanud Statoili aktsiat toestada.
Kolmanda kvartali eest on otsustatud maksta dividendi 0,2201 dollarit aktsiast.
Reedel teatavad oma majandustulemused Total SA ja Eni SpA ning Exxon Mobil Corp. Ja Chevron Corp. Royal Dutch Shell avaldab oma tulemused 1. novembril.
Autor: Äripaev
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Hollandi nafta- ja gaasiettevõte Shell teatas, et lõpetab oma tegevuse Iirimaal.
Teenindusjaamade ja mugavuspoodide jaekett Statoil paigaldas oma suurima kliendiarvuga poodidesse iseteeninduskassad, kus saab ostude eest maksta kassapidaja poole pöördumata, teatas ettevõte. Lisaks sellele töötavad kõikides teenindusjaamades ka viipemaksed, mis hõlbustab samuti klientide teenindamist.
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.