Loodavasse valdusettevõttesse hakkaksid plaani järgi kuuluma Tallinna Sadam, Saarte Liinid, Tallinna Lennujaam, Eesti Raudtee ja EVR Cargo. Kontserni lisanduks veel Eesti Loots, kes hakkab tulevikus haldama riigi laevastikku, sealjuures lootsiteenus viiakse üle Veeteede Ametisse. Valdusettevõtte juhtimise alla planeeritakse viia ka reorganiseeritud Laevades AS juhtimine. Kontserni moodustatakse tütarettevõtte tasandil raudtee valdusettevõte, mille juhtimise alla viiakse AS Eesti Raudtee ja AS EVR Cargo.
Konsolideerimine tagab ministeeriumi hinnangul selle, et siin pakutavate infrastruktuuriteenuste väärtusahel on äriliselt konkurentsivõimelisem ja nii saab riik sellest suuremat tulu teenida.
Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi valitsemisalas olevate taristuettevõtete konsolideerimise analüüsimiseks moodustati kokku viis töögruppi, mille töös osales 22 eksperti.
Kontserni ettevõtete varade maht on kokku ligi 1,2 miljardit eurot, aastased äritulud 230 miljonit ja kasum 30 miljonit eurot. Ettevõtete konsolideerimise rahaline võit jääb vahemikku 10-15 miljonit eurot aastas, täiendavad ühendamise kulud on umbes miljon eurot aastas.
Kontserni moodustamine võtab aega ligikaudu aasta.
Lõpliku otsuseni siiski ei jõutud
"Me ei jõudnud otsuseni. Lihtsalt see arutelu ja vaidlused läksid ajaliselt nii pikaks. Eks me kas järgmine nädal, või millal iganes meil järgmine kabinet on, vaidleme edasi. Kõik läksid laiali ja lubasid edasi mõelda ja nii see jäi. Ka teised punktid jäid arutamata," ütles majandusminister Krister Michal BNS-ile.
Ta lisas, et ei saa lubada, et kabinet järgmisel kohtumisel transpordiinfrastruktuuriettevõtete ühendamise ka heaks kiidab. "Eks igaüks ise otsustab. Mina ja suur hulk inimesi on teinud peaaegu aastajagu tööd. Oleme küsinud arvamusi, viis erinevat töörühma on käinud koos, oleme veel igalt poolt palunud hinnata ja see töö on ka avalik. Ma loodan, et [heakskiit] tuleb, aga veel kord, eks igaüks ise hindab. Koalitsioonis on kolm osapoolt ja kõigil on midagi öelda."