Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine
Transiidikeskus loobus põhja-lõuna raudteeveo plaanist
Kuigi AS Transiidikeskus soovis põhja-lõunasuunalise raudteeveo käivitada juba eelmise aastal suvel, on praeguseks plaan kõrvale pandud, kuna odava nafta hinna tõttu ei suuda ettevõtte mereveoga konkureerida.
Odava nafta tõttu jäi Transiidikeskusel käivitamata põhja-lõunasuunaline kaubavedu läbi Eesti.
Foto: Andras Kralla
Postimees kirjutas, et ettevõtte põhja-lõunasuunaline transiit ei ole käivitunud odava kütusehinna tõttu. "Kuna odav nafta hind nullis ära eeldatud mereveo kallinemise umbes 20 protsendi võrra, ei suuda me raudteel kahjuks mereveoga konkureerida," ütles Transiidikeskuse juhatuse esimees Erik Laidvee. Loe edasi Postimehest.
Tänavu esimeses kvartalis veeti Eestit läbivas transiidikoridoris märkimisväärselt vähem kaupu kui mullu sama perioodi jooksul, teatas Logistika ja Transiidi Assotsiatsioon.
AS Transiidikeskus käivitab kevadel põhja-lõunasuunalise raudteeveoprojekti, millega loodetakse kolme kuni viie aastaga kaubamahte kahekordistada, kirjutas Postimees.
Aasta 2025 tõi Euroopa teemaksusüsteemidesse mitmeid uuendusi. Järgnevatel kuudel on neid oodata veelgi - mitmed riigid uuendavad tehnoloogiat ning paljud lisavad CO₂-põhiseid tasusid veokitele, et täita ELi kliimapoliitika eesmärke. See tähendab, et maanteeveofirmad peaksid juba täna mõtlema seadmete uuendamisele ja uute reeglitega kohanemisele, et tagada vastavus nõuetele ja säästlikkusele.