Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine
Transiidikeskus loodab kaubamahu kahekordistada
AS Transiidikeskus käivitab kevadel põhja-lõunasuunalise raudteeveoprojekti, millega loodetakse kolme kuni viie aastaga kaubamahte kahekordistada, kirjutas Postimees.
ASi Transiidikeskus juhi Erik Laidvee sõnul loodetakse projekti käivitamisaastal jõuda 300 000 tonnini. Mulluse 2,9 miljoni tonnilise kaubamahu kahekordistamine plaanitakse ellu viia 3-5 aasta jooksul.
Põhja-lõunasuunalise raudteeprojekti esmaeesmärk on pakkuda Soome eksportööridele alternatiivi mereveole. Samuti on partnereid Venemaal ning väikesed kaubavood ka Eestist.
Kuigi AS Transiidikeskus soovis põhja-lõunasuunalise raudteeveo käivitada juba eelmise aastal suvel, on praeguseks plaan kõrvale pandud, kuna odava nafta hinna tõttu ei suuda ettevõtte mereveoga konkureerida.
Transiidikeskuse konteinerterminal käitles eelmisel aastal 19,8% vähem konteinereid aasta varasemat. Languse põhjuseks keerulised poliitilised suhted Venemaaga. Edasine sõltub riigi otsustest, mis muudaks Eesti transiidikoridorina odavamaks, leidis Transiidikeskuse juht Erik Laidvee.
Aasta 2025 tõi Euroopa teemaksusüsteemidesse mitmeid uuendusi. Järgnevatel kuudel on neid oodata veelgi - mitmed riigid uuendavad tehnoloogiat ning paljud lisavad CO₂-põhiseid tasusid veokitele, et täita ELi kliimapoliitika eesmärke. See tähendab, et maanteeveofirmad peaksid juba täna mõtlema seadmete uuendamisele ja uute reeglitega kohanemisele, et tagada vastavus nõuetele ja säästlikkusele.