Betoontee rajamise hanke võitis Lemminkäinen Eesti AS

Tallinna Kommunaalameti korraldatud riigihanke Paldiski maantee, Järveotsa tee ja Järvekalda tee vahelise lõigu rekonstrueerimiseks võitis 1,8 miljoni eurose maksumusega Lemminkäinen Eesti AS.

Paldiski maantee tee lõigu rekonstrueerimishankel osales kaks ettevõtet, kellest Nordecon AS-i pakkumine oli mõnevõrra kallim. Teelõigu eksperimentaalset betoonosa (slip form-tehnoloogia kasutamisega) teostab saksa allhankija.

Tallinna Linnavalitsuse vanemnõunik Priit Willbachi sõnul ei ole tegemist tavapärase teeehitus-hankega vaid katselõigu ehitamisega, kus ühest küljest katsetatakse betoontee tehnoloogilisi võimalusi, teiselt poolt aga BIM-tehnoloogiat tee-ehituses, st. tööde korraldamise ja dokumenteerimise kaasaegset ehituse informatsiooni mudelit.

Paldiski maantee rekonstrueerimise hange, mis sisaldab kõiki teedeehituslikke töid (sademevee ärajuhtimise süsteemid, tänavavalgustus, sidekanalisatsioon, elektrikaabelliinid, liikluskorrldusvahendid ning haljastuse rajamine), koosneb kolmest osast. 400-meetrisest asfaltbetoonlõigust, 540-meetrisest betoonkatendiga lõigust (koos Järveotsa tee ristmikuga) ning maantee linnapoolsele küljele rajatavast valgustatud kergliiklusteest. Betoontee lõigule ehitatakse 230-meetrisel lõigul 25 cm paksune betoonkate ja teisel 310-meetrisele lõigule 20 cm paksune betoonkate, mis kaetakse 5 cm SMA kulumiskihiga. Põhiliselt on betoonplaadi laiuseks 8 meetrit. Mahumuutused kompenseeritakse kahanemisvuukidega 4,5 meetri tagant. Koormuste ülekandmiseks kasutatakse põikvuugis plastikuga kaetud siledaid terasvardaid ja pikivuugis profiilterasest ankruid. Vuugid täidetakse kummiprofiilidega ja silikoonmastiksiga. Puhta betoonpinnaga sõidutee pind teemantlihvitakse.

Õigesti ehitatud betoonkate on väga pika kasutusajaga ning madalate hoolduskuludega.Tsementbetoon teede puhul saavutatakse teehoiu kulutuste vähenemine võrreldes asfaltbetoonkattega teeedega kuni 30 %.

Paldiski mnt betoontee osa valamine on planeeritud 2016. aasta maisse-juunisse ja rekonstrueeritud teelõik peaks valmima 2016. aasta juulis.

Osale arutelus

  • Tanel Raig

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,58 0
Brasiilia reaal BRL 4,18 0
Bulgaaria leev BGN 1,95 0
Filipiinide peeso PHP 59,06 0
Hiina jüaan CNY 7,64 0
Hongkongi dollar HKD 8,86 0
Horvaatia kuna HRK 7,41 0
Iisraeli seekel ILS 4,09 0
India ruupia INR 80,54 0
Indoneesia ruupia IDR 15968,30 0
Islandi kroon ISK 133,99 0
Jaapani jeen JPY 124,77 0
Kanada dollar CAD 1,50 0
LAV rand ZAR 15,89 0
Lõuna-Korea vonn KRW 1271,59 0
Malaysia ringgit MYR 4,61 0
Mehhiko peeso MXN 21,72 0
Norra kroon NOK 9,75 0
Poola slott PLN 4,33 0
Rootsi kroon SEK 10,47 0
Rumeenia leu RON 4,74 0
Singapuri dollar SGD 1,53 0
Suurbritannia nael GBP 0,88 0
Šveitsi frank CHF 1,13 0
Taani kroon DKK 7,46 0
Tai baht THB 35,30 0
Tšehhi kroon CZK 25,65 0
Türgi liir TRY 5,95 0
Ukraina grivna UAH 30,72 0
Ungari forint HUF 317,83 0
USA dollar USD 1,13 0
Uus-Meremaa dollar NZD 1,64 0
Valgevene rubla BYN 2,44 0
Vene rubla RUB 74,82 0

Valdkonna töökuulutused