Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine
Kas betoonteed on võimalikud?
Homme peab Tallinna Tehnikaülikoolis avaliku loengu "Betoonkatted - kas alternatiiv asfaltbetoonkatetel" Eesti päritolu Austraalia teedeinsener Arvo Tinni.
Arvo Tinni on Eesti päritolu Austraalia teedeinsener, kes juba 1959. aastal alustas karjääri teedeehituses ning töötab selles valdkonnas tänaseni. Ta on rajanud mitmeid unikaalseid objekte, kiirteid, sildu ja ehitisi.
Üks tema tähelepanuväärsemaid töid on 40 kilomeetrit pikk monoliitne betoontee. See tee on üks terviklik ja katkematu betoonlint, mille laius on 12 meetrit ja pikkus 40 kilomeetrit. 2005. aastal valminud neljarealine Sydney ringtee osa, mis kannab nime M7, on ühtlasi ka kõige suurem ja kallim taristu mille rajamises Tinni karjääri jooksul on osalenud. Tee-ehitus maksis ligi kaks miljardit dollarit. Tähelepanuväärseks teeb M7 mitte ainult hind, vaid et teist ehituslikult sarnast teed maailmas pole.
Loeng toimub 21. märtsil Tallinna Tehnikaülikoolis auditooriumis VII-226. Loeng on inglise keeles. Loengule registreerimine Teedeinstituudis tel 6202 601 või [email protected]
Tallinna Kommunaalameti korraldatud riigihanke Paldiski maantee, Järveotsa tee ja Järvekalda tee vahelise lõigu rekonstrueerimiseks võitis 1,8 miljoni eurose maksumusega Lemminkäinen Eesti AS.
Ettevõtte äritegevuseks vajalikud sõidukid soetatakse enamasti liisinguga, mida finantseerib üldjuhul pank. Sellega kaasnevad sõidukite korralised hooldused, rehvivahetused ja kindlustusjuhtumite puhul ka hulganisti asjaajamist. Selline sõidukipargi haldamise viis on ettevõtte jaoks märkimisväärse ajakuluga, eriti kui sõidukeid on rohkem.