See tuleneb lennufirma juhi Martin Gaussi sõnul nende visioonist areneda edaspidi mitte Läti, vaid Baltimaade lennufirmana. Ka Läti transpordiminister Anrijs Matiss ütles, et Balti riikidesse mahub tema hinnangul vaid üks lennufirma ning kuna Airbaltic on praegu nest edukaim, siis peaksid teised riigid selle firma osanikeks hakkama või sellega koostööd tegema.
Estonian Airi juht Jan Olof Palmér Matisse mõtet ei toeta. Palmer peab riigile palju paremaks lahenduseks Estonian Airi müümist erafirmale Infortar, kui osalemist teises riigile kuuluvas lennufirmas, mis vaevleb just riigi omanduses olemisest tulenevate probleemidega.
Gauss nimetab Airbalticu strateegiat konservatiivseks. Tema sõnul ei oota nad plahvatuslikku reisijate arvu kasvu – Riias tahavad nad viie aastaga kasvatada reisijate hulka nelja, Tallinnas ja Vilniuses kolme protsendi võrra. Estonian Airi reisijatest plaanivad nad üle võtta endi sõnul vaid üheksa protsenti.
Loe rohkem Postimehest.