Edelaraudtee omanik Marcel Vichmann võrdles Edelaraudtee maksumust ja Elroni maksumust Eesti rahvale ja tegi järelduse, et majandusminister Juhan Parts valetas, et rongisõit läheb 6,5 miljonit odavamaks.
"Olemuslikult saab Elron riigilt täpselt nii palju ja veidi enam raha kui Elron suudab riigile oma kulusid näidata ja tõestada," märkis Vichmann. "Kokku maksis Eesti rahvas rongisõidu eest diiselrongi liinidel 2014. aastal 34 miljonit eurot. Edelaraudtee ajal oli rongisõidu maksumus Eesti rahvale 20 miljonit."
Vichammni sõnul peab igaüks ise otsustama, kas uued rongid ja tihedam graafik on väärt 14 miljonit eurot. "Igatahes on selge, et majandusminister Juhan Parts valetas, et rongisõit läheb 6,5 miljonit odavamaks," sõnas Vichmann viidates Parstu sõnavõtule pressikonverentsil eelmise aasta jaanuaris.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Seotud lood
ASi Eesti Liinirongid (Elron) majandusaruandest selgub, et ettevõte teenis mullu küll 7,8 miljonit eurot puhaskasumit, kuid samal ajal sai riigifirma koguni 30,6 miljonit eurot toetusi.
Elroni uute rongide ja reisijate lisandumise korral on piletitulu ja maksumaksja panuse omavaheline suhe parem, kuid see ei tähenda, et maksumaksja panus niipea märkimisväärselt väheneks, kommenteeris majandus- ja taristuminister Kristen Michal.
Riigiettevõtte ambitsioon pakkuda maksumaksja raha eest kallist ja ebaefektiivset luksusrongi teenust ei ole majanduslikult jätkusuutlik ja kahjustab kogu ühistranspordisektori tasakaalu.
Kasvav klientide arv tingib vajaduse hankida olemasolevatele rongidele lisa.
Kas oled kunagi teinud äriotsuse, tuginedes vaid kõhutundele? Tõenäoliselt küll. Ettevõtluses on intuitsioonil oma koht, kuid tänapäeva kiiresti muutuvas majanduskeskkonnas võib see osutuda petlikuks. Kuidas teha vahet tundel ja tegelikkusel? Vastus peitub andmetes. Andmetark juhtimine ei ole enam pelgalt suurkorporatsioonide pärusmaa, vaid edu võti igas suuruses ettevõttele.