Kasvav klientide arv tingib vajaduse hankida olemasolevatele rongidele lisa.
Elron riigiettevõttena ei kavatse pakkuda maksumaksja raha eest liigset luksust. Nagu praegu, pakume ka tulevikus klientidele aja kohaselt heal tasemel teenust, säästes samal ajal riigi rahakotti maksimaalsel võimalikul moel. Kasvav klientide arv tingib vajaduse hankida olemasolevatele rongidele lisa ning kui juba soetada uusi ronge, on mõttekas hankida suurema nõudlusega liinidele suurema istekohtade arvuga ronge. Rongidega tehti eelmisel aastal 5 800 000 reisi, neist 780 000 reisi Tallinna–Tartu liinil. Need arvud on endiselt kasvutrendis. Et need reisijad näiteks bussidesse mahutada, peaks kahe linna vahel lisaks praegustele vurama keskmiselt üle 40 reisibussi päevas.
Uutest rongidest võidaksid kõik reisijad, sest Tallinna–Tartu liinile lisanduvad rongid võimaldaks meil suurendada ka reiside sagedust teistel liinidel, kus juba praegu on selleks nõudlus, mis lähitulevikus kasvab veelgi. Just neil põhjustel kirjeldasime majandusministrile vajadust kaaluda kolme viievagunilise lisarongi soetamist. Kui otsus teha suve jooksul, oleks võimalik rongid Eestisse tuua 2018. aastaks. Kindlasti ei ole juttu luksusrongidest – praegustest veidi mugavamad istmed ja võimalus mitmetunnise sõidu jooksul osta teed-kohvi ei ole liigne luksus, vaid täiesti normaalne teenus. Uued, praegu veel selgelt hüpoteetilised rongid, kuuluksid maksumuselt praegustega võrreldavasse suurusjärku, seega ei mingit priiskamist sellelgi rindel.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
ASi Eesti Liinirongid (Elron) majandusaruandest selgub, et ettevõte teenis mullu küll 7,8 miljonit eurot puhaskasumit, kuid samal ajal sai riigifirma koguni 30,6 miljonit eurot toetusi.
Elroni uute rongide ja reisijate lisandumise korral on piletitulu ja maksumaksja panuse omavaheline suhe parem, kuid see ei tähenda, et maksumaksja panus niipea märkimisväärselt väheneks, kommenteeris majandus- ja taristuminister Kristen Michal.
Majandusanalüütik Peeter Tammistu taunib raudteevedajate luksusrongiihalust.
Riigiettevõtte ambitsioon pakkuda maksumaksja raha eest kallist ja ebaefektiivset luksusrongi teenust ei ole majanduslikult jätkusuutlik ja kahjustab kogu ühistranspordisektori tasakaalu.
Kuidas tuvastada ärijuhid, kes kasutavad firmamatjaid?
Viimase aasta jooksul on firmade matmine märgatavalt kasvanud ning tegevusalale on sisenemas ka uusi tegijaid. Firmamatjad on isikud või ettevõtted, kes pakuvad teenust raskustes olevate firmade likvideerimiseks, sageli eesmärgiga vältida võlausaldajate nõudeid või maksuameti tähelepanu. Rahvapäraselt kutsutakse neid ka “tankistideks“.