Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine
Tallinna Sadam hakkab ise parvlaevadega opereerima
AS-i Tallinna Sadama nõukogu otsustas, et mandri ja suursaarte vahelise ühenduse pidamiseks ehitatavate uute parvlaevade operaatoriks saab TS Laevad OÜ.
Neli uut parvlaeva alustavad vastavalt riigi ja Tallinna Sadama vahel sõlmitud lepingule mandri ja suursaarte vaheliste liinide teenindamist järgmise aasta oktoobris.
Tallinna Sadama juhatus andis nõukogule ka ülevaate uute parvlaevade ehitamise hetkeseisust. “Täna on uute laevade ehitus Poola ja Türgi laevatehastes mõnevõrra isegi graafikust ees ja kõik sujub plaanipäraselt,” kirjeldas Tallinna Sadama juhatuse liige Allan Kiil. “Ehitustööde senine käik annab meile kindlust, et uued laevad on tähtajaks valmis ning alustavad liinide teenindamist 1. oktoobril 2016.” Kaks uut parvlaeva ehitatakse Gdanskis Remontowa tehases, nende veeskamine on planeeritud eeloleval talvel. Türgis Sefine tehases valmivate laevade veeskamine on planeeritud tuleva aasta kevadkuudesse. Laevade üleandmine Tallinna Sadamale toimub lepingujärgselt järgmise aasta suve teises pooles.
Majandus- ja taristuminister Urve Palo ja Tallinna Sadam sõlmisid täna lepingu parvlaevaühenduse korraldamiseks Rohuküla-Heltermaa ja Kuivastu-Virtsu liinidel.
Tallinna Sadama juhatuse esimehe kohusetäitja Marko Raid kinnitas, et ehitatavate parvlaevade valmimine on graafikus, kuid ta ei välistanud mustema stsenaariumi korral tuleval aastal ka ajutiselt rendilaevade liiniletoomist, kirjutas Meie Maa.
Majandusministeeriumi hankel parvlaevaühenduse korraldamiseks Rohuküla-Heltermaa ja Kuivastu-Virtsu liinidel tegid parima pakkumise ASi Tallinna Sadam tütarfirmad OÜ TS laevad ja OÜ TS Shipping.
Ettevõtte äritegevuseks vajalikud sõidukid soetatakse enamasti liisinguga, mida finantseerib üldjuhul pank. Sellega kaasnevad sõidukite korralised hooldused, rehvivahetused ja kindlustusjuhtumite puhul ka hulganisti asjaajamist. Selline sõidukipargi haldamise viis on ettevõtte jaoks märkimisväärse ajakuluga, eriti kui sõidukeid on rohkem.