Valitsus muutis kehtivat korraldust, millega laiendati aluseid, millistel tingimustel on riigil võimalik riigivara ehk siis Sviby-Rohuküla-Sviby liini jaoks tellitud parvlaeva vedaja kasutusse anda.
Uus Vormsi laev saab valmis 1. maiks 2015, kuid laevaliini opereerimiseks välja kuulutatud hange on vaidlustatud, mis takistab ka uue operaatoriga lepingu sõlmimist. Seetõttu andis valitsus Lääne maavalitsusele võimaluse sõlmida vajadusel riigihankemenetluse ajaks otseleping vedajaga, mis võimaldaks võtta kasutusse uue laeva ja tagada sellega katkematu laevaühendus maakonnasisese väikesaarega. Samuti tagatakse korralduse muutmisel Lääne maavalitsusele võimalus kasutada kõiki ühistranspordiseaduses sätestatud võimalusi selleks, et reisijad saaks kvaliteetselt teenindatud, riigi vara leiaks efektiivset kasutust ning tagataks riigi ressursside säästlik ja otstarbekas kasutamine. Kohtuvaidluste tõttu uue laeva kai ääres seismine oleks riigile oluline lisakulu, küündides kuni 1000 euroni päevas.
Olenemata korralduse muutmisest, on siiski eesmärgiks sõlmida ka 5-aastane operaatorleping riigihanke korras.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Seotud lood
22.mail saab nime uus Vormsi reisiparvlaev Ormsö, mis alustab Rohuküla-Sviby liini teenindamist 1. juunil.
Saaremaa Laevakompanii tütarettevõte Väinamere Liinid võitis Lääne Maavalitsuse läbi viidud riigihanke operaatori leidmiseks Sviby-Rohuküla-Sviby liinil.
Kas oled kunagi teinud äriotsuse, tuginedes vaid kõhutundele? Tõenäoliselt küll. Ettevõtluses on intuitsioonil oma koht, kuid tänapäeva kiiresti muutuvas majanduskeskkonnas võib see osutuda petlikuks. Kuidas teha vahet tundel ja tegelikkusel? Vastus peitub andmetes. Andmetark juhtimine ei ole enam pelgalt suurkorporatsioonide pärusmaa, vaid edu võti igas suuruses ettevõttele.