Jaanuaris kahanes Estonian Airi reisijate arv, mis on ettevõtte juhatuse liikme Indrek Randveeri hinnangul tingitud jätkuvast ebastabiilsest olukorrast idaturgudel.
Tänavu jaanuaris lendas Estonian Airiga 35 313 reisijat, sh regulaarlendudel 34 364. Mullu samal kuul reisis lennufirmaga 37 673 inimest. Jaanuaris toimus 818 lendu, eelmisel aastal oli lendude arv 786.
„Jaanuarikuu oli prognoositust pisut tagasihoidlikuma tulemusega, mida mõjutas jätkuv ebastabiilne olukord idaturgudel, mille tõttu on ka nõudlus ja lendude sagedus antud liinidel möödunud aastaga võrreldes langenud. Teise tegurina näeme kasvavat konkurentsi lennundusturul ning sellest tingitud survet piletihindadele,“ lausus Estonian Airi juhatuse liige Indrek Randveer.
„Mullune kogemus näitab, et põhisihtkohtade kõrval mõjutavad reisijatearvu positiivselt just hooajalised sihtkohad. Sel aastal prognoosime hooajaliste liinide mõju avaldumist mullusest varem, kuna juba märtsis taasalustame lendudega Pariisi ja Berliini, millele järgnevad aprillis Viin, Nice ja Split. Ühtlasi jätkuvad ka lennud Münchenisse, kuhu eelnevatel aastatel lendasime ainult talveperioodil,“ ütles Randveer.
Estonian Airi lendude punktuaalsus ehk väljumise täpsus (15 minutit) oli 93,3% protsenti, mis on 2 protsendipunkti võrra kõrgem kui mullu samal ajal. Lendude regulaarsus ehk toimumise protsent oli tänavu jaanuaris 99,9%, mis on 0,8 protsendipunkti võrra kõrgem kui mullu samal ajal.
Seotud lood
Kui Euroopa Komisjon otsustab, et riigilt Estonian Airile antud abiraha pole reeglitega kooskõlas, peab lennufirma tegevuse lõpetama, sest ei suuda riigiabi tagasi maksta ja seetõttu asutab riik uue rahvusliku lennufirma.
Kuidas tuvastada ärijuhid, kes kasutavad firmamatjaid?
Viimase aasta jooksul on firmade matmine märgatavalt kasvanud ning tegevusalale on sisenemas ka uusi tegijaid. Firmamatjad on isikud või ettevõtted, kes pakuvad teenust raskustes olevate firmade likvideerimiseks, sageli eesmärgiga vältida võlausaldajate nõudeid või maksuameti tähelepanu. Rahvapäraselt kutsutakse neid ka “tankistideks“.