Kui Euroopa Komisjon otsustab, et riigilt Estonian Airile antud abiraha pole reeglitega kooskõlas, peab lennufirma tegevuse lõpetama, sest ei suuda riigiabi tagasi maksta ja seetõttu asutab riik uue rahvusliku lennufirma.
Varsti asutatavasse ettevõttesse investeeritakse 40,7 miljonit eurot, mis praegu on riigieelarves ette nähtud Estonian Airile, kui Brüsselist peaks tulema positiivne otsus. Kui tulebki positiivne otsus, liidetakse uus ettevõte Estonian Airiga ning raha lähebki Estonian Airile, kuid sisuliselt antakse raha iseendale, kuna praegune lennufirma on riigile võlgu.
Kui aga tuleb negatiivne otsus ja Estonian Air lõpetab tegevuse, läheb see raha uue ettevõtte ülesehitamiseks, sest majandusminister Kristen Michali sõnul ei ole oma lennufirmast loobumine hea mõte.
Lennufirma ainuomanikuks saab vähemalt esialgu riik, kuid välistatud pole, et tulevikus leitakse ka investor - teatavasti on Estonian Airi vastu huvi tundnud Tallinki suuromanik Infortar.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Euroopa Komisjoni otsust oodatakse juba kolmandat aastat.
Autor: aripaev. ee
Seotud lood
Estonian Air alustab 26. oktoobril lende Örebro-Kopenhaageni liinil. Liini teenindab CRJ700 ning leping on sõlmitud kuni 25. oktoobrini 2018.
Riigi loodava uue lennufirma ettevõtted asutatakse lähinädalal, teatas majandusminister Kristen Michal.
Eesti rahvuslik lennuettevõte rõõmustab reisijate arvu kasvu üle. Võrreldes eelmise aasta augustiga oli reisijaid üle 16 protsendi rohkem.
Estonian Air teenis nii juunis kui ka juulis keskmiselt 200 000 eurot kasumit. Viimati teenis ettevõte suvekuudel kasumit 2010. aastal.
Laonduse arengut suunavad mitmed megatrendid, nagu tehnoloogia areng, globaliseerumine, keskkonnasäästlikkus, rahvastiku vananemine ja väärtushinnangute muutumine. Need trendid toovad kaasa vajaduse digitaliseerimise ja automatiseerimise järele, rohetehnoloogiate integreerimise ning töötajate oskuste arendamise vastavalt muutuvatele nõudmistele.