Võiks arvata, et odavnenud autokütus paneb transpordifirmade juhtide silmad särama. Tegelikult ei saa veofirmad soodsat aega nautida, sest kütuse hind on lepingutes indekseeritud.
Nii on paljud ettevõtted lepingutes kütusehinna indekseerinud, mistõttu nad kütuse odavnemise tõttu ei võida ega kaota. Algav aasta on rahvusvahelisi vedusid tegevatele ettevõtetele toonud kaasa ka uusi kulusid. Põhja- ja Baltimaades ning Venemaa suunal tegutseva transpordifirma ASi Fastek juhatuse liikme Aare Rähni sõnul on aasta veel noor ning veosed alles hakkasid liikuma, nii et hindade langetamise survet pole klientide poolt veel olnud.
“Kui aus olla, siis möödunud aastal hinnad juba langesid, mistõttu langemisruumi polegi. Seda enam, et kaudsed kulud on tõusnud,” märkis ta. Euroopa Liidus hakkas selle aasta alguses kehtima väävlidirektiiv, mille kohaselt peab laevakorstnast väljuva suitsu väävlisisaldus olema 0,1 protsenti, mis on senisest määrast kümme korda väiksem. Laevafirmad on sunnitud seega kasutama kallimat väävlivaba kütust, mis väljendub ka tõusnud piletihindades.
“Norras hakkas selle aasta alguses kehtima nõue, mille kohaselt peavad haagistel olema M+S rehvid, mis tähendab auto kohta kuni 2500 euro suurust lisakulutust,” tõi ta veel ühe näite.
Selle aasta algusest on Saksamaal 8,5 eurot tunnis miinimumpalk, mis rakendub ka Saksamaa territooriumil tegutsevale transpordiettevõttele.
Autor: Sander Silm
Seotud lood
Esmakordselt üle paari aasta, langes täna diislikütuse hulgihind alla 1 euro.
Pikemat aega madalal püsinud kütuse hind on viinud viimaste aastate madalaimale tasemele ka transpordifirmade kütuse hinnalisa.
Raskused Venemaa turul jagasid ettevõtted kaheks - ühed mängisid tegevuse ümber ja näevad tulevikku helgena, teised ponnistavad ikka Venemaa suunal, ent midagi head ei oota.
Ettevõtte äritegevuseks vajalikud sõidukid soetatakse enamasti liisinguga, mida finantseerib üldjuhul pank. Sellega kaasnevad sõidukite korralised hooldused, rehvivahetused ja kindlustusjuhtumite puhul ka hulganisti asjaajamist. Selline sõidukipargi haldamise viis on ettevõtte jaoks märkimisväärse ajakuluga, eriti kui sõidukeid on rohkem.
Enimloetud
1
Pingereas poolsada bussifirmat!
Viimased uudised
Pingereas poolsada bussifirmat!
Hetkel kuum
Eesti ehitusidu: Saksamaal vajavad remonti tuhanded sillad
Pingereas poolsada bussifirmat!
Tagasi Logistikauudised esilehele