• 29.01.15, 16:36
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Euroopa Komisjon uurib vedajate miinimumpalga nõuet

Rahvusvaheline Maanteetranspordi Liit (IRU) on suutnud algatada Euroopa Komisjoni uurimise Saksamaa seaduse kohta, mis kehtestas nii Saksa kui välisvedajatele miinimumpalga nõude.
Saksamaal hakkas 1. jaanuarist kehtima uus miinimumpalga nõue, mis näeb ette vähemalt 8,5 eurost tunnitasu kõikkidele riigi territooriumil töötavatele maanteevedude autojuhtidele. IRU on teinud info puudulikkuse tõttu ettepaneku seaduse nõuete täitmine edasi lükata. IRU väitel ei ole kõiki osapooli jõutud piisavalt teavitada uuest seadusandlusest. IRU ettepanekul on uurimise algatanud ka Euroopa Komisjon.
Saksamaa ametivõimude tõlgenduse järgi kehtib uus kord kõikidele rahvusvahelistele veokitele, isegi kui nad viibivad riigis vaid mõne tunni transiiti teostades. IRU hinnangul on ebaõiglane määrata ettevõtetele kuni  500 000 euro suurune trahv, kui seaduse kohta puudub juriidiline selgus.
IRU väitel ei ole uuest seadusest piisavalt teavitatud. Infot on vähe ning seegi peamiselt saksakeelne. Autojuhtide registreerimiseks on antud ainult üks faksi number. Selgusetuks jääb ka meetod, kuidas arvestatakse miinimumpalka väljaspool Saksamaad registreeritud ettevõtete autojuhtidele.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Euroopa Komisjon ootab Saksamaa ametivõimudelt vastuseid 21. veebruariks.
Eesti Rahvusvaheliste Autovedajate Assotsiatsiooni TIR osakonna juhataja Lauri Lusti sõnul on Saksamaa miinimumpalga seadus küll kohatu, kuid praegu see siiski kehtib endiselt. Samas ei ole tema kinnitusel veel kuulda olnud, et mõni Eesti autovedaja oleks selle seadusega Saksamaal vahele võetud.

Seotud lood

Uudised
  • 02.02.15, 10:57
Saksamaa leevendas miinimumpalga nõuet
Rahvusvaheline Maanteetranspordi Liit (IRU) andis teada, et Saksamaa leevendas miinimumpalga nõudeid autovedajatele.
  • ST
Sisuturundus
  • 19.05.25, 14:27
Liikluskindlustus töömasinatele: muudetud seadus nõuab ettevõtetelt suuremat tähelepanu
Alates 1. detsembrist 2024 hakkasid kehtima liikluskindlustuse seaduse muudatused, mis laiendasid kindlustuskohustust paljudele töömasinatele. Nüüd peab ettevõte arvestama, et isegi registreerimata tõstuk või murutraktor võib vajada liikluskindlustust – sõltuvalt tema tehnilistest omadustest ja kasutusviisist.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele