Vopak E.O.S.-i juhatuse esimehe Arnout Lugtmeijeri sõnul võimaldab Muuga sadama taristu ehitada LNG terminali. „Arvestades võrgu lähedust tasub kaaluda Balticconnectori suunamist Muugale.“
„Peamine eesmärk on gaasi julgeolekuvaru tagamine. Selle otstarbe täitmine on LNG terminali ülesanne – mida varem, seda parem. Arvestades planeerimisprotsessi hetkeseisu võib sellise võimekusega Muuga LNG terminal käivituda 2017. aasta lõpul,“ ütles Lugtmeijer, rõhutades, et Vopak LNG puhul on tegu eraldi äristruktuuriga Royal Vopaki grupis.
„Lahendus, kus piirkondlik LNG terminal ehitatakse Soome ning Eestisse rajatakse kohaliku julgeolekuvaru hoiustamiseks oma terminal, ja need ühendatakse Balticconnectori torujuhtmega, ei ole tegelikult uus,“ rääkis ta. „Arvestades aga projekti muutunud iseloomu on Muuga LNG projekt kahtlemata palju soodsam lahendus, võttes arvesse praegust sadamataristut ning vahekaugust gaasi põhivõrguni. Peale selle rahuldaks kohalik terminal peale valmimist kogu Eesti turu vajaduse ja kui vaja, kataks osaliselt ka Soome vajadusi.“
Lugtmeijer rõhutas, et efektiivse julgeolekuvaru tagamiseks peab LNG terminal olema strateegilise iseloomuga projekt ning seda tuleb arendada avaliku ja erasektori koostöös.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Autor: aripaev. ee
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Eesti ettevõtted kaotavad igal aastal tuhandeid eurosid lihtsalt seetõttu, et nende ladudes seisab tühja õhku. Samal ajal on tehnoloogia ja targad laolahendused jõudnud sinnamaani, et iga kuupmeetri saab päriselt teenima panna. Laomaailma tegevjuht Ruth Selirand ja tootemeeskonna juht Joel Joa ütlevad otse: nutikas ladu ei ole kulu, vaid kasumit kasvatav süsteem, kus tööjõudu kulub vähem, varud liiguvad kiiremini ja iga otsus põhineb andmetel, mitte kõhutundel.