Vopak E.O.S.-i juhatuse esimehe Arnout Lugtmeijeri sõnul võimaldab Muuga sadama taristu ehitada LNG terminali. „Arvestades võrgu lähedust tasub kaaluda Balticconnectori suunamist Muugale.“
„Peamine eesmärk on gaasi julgeolekuvaru tagamine. Selle otstarbe täitmine on LNG terminali ülesanne – mida varem, seda parem. Arvestades planeerimisprotsessi hetkeseisu võib sellise võimekusega Muuga LNG terminal käivituda 2017. aasta lõpul,“ ütles Lugtmeijer, rõhutades, et Vopak LNG puhul on tegu eraldi äristruktuuriga Royal Vopaki grupis.
„Lahendus, kus piirkondlik LNG terminal ehitatakse Soome ning Eestisse rajatakse kohaliku julgeolekuvaru hoiustamiseks oma terminal, ja need ühendatakse Balticconnectori torujuhtmega, ei ole tegelikult uus,“ rääkis ta. „Arvestades aga projekti muutunud iseloomu on Muuga LNG projekt kahtlemata palju soodsam lahendus, võttes arvesse praegust sadamataristut ning vahekaugust gaasi põhivõrguni. Peale selle rahuldaks kohalik terminal peale valmimist kogu Eesti turu vajaduse ja kui vaja, kataks osaliselt ka Soome vajadusi.“
Lugtmeijer rõhutas, et efektiivse julgeolekuvaru tagamiseks peab LNG terminal olema strateegilise iseloomuga projekt ning seda tuleb arendada avaliku ja erasektori koostöös.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Autor: aripaev. ee
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Alates 1. detsembrist 2024 hakkasid kehtima liikluskindlustuse seaduse muudatused, mis laiendasid kindlustuskohustust paljudele töömasinatele. Nüüd peab ettevõte arvestama, et isegi registreerimata tõstuk või murutraktor võib vajada liikluskindlustust – sõltuvalt tema tehnilistest omadustest ja kasutusviisist.