• 28.05.14, 12:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Paldiski Põhjasadam ootab kosilast

Aleksei Tšuletsi firmale kuuluv ja aastaid kahjumis olnud Paldiski Sadamate AS ootab investorit, kes pingeid maha võtaks ja tahaks ettevõte hallatavat Põhjasadamat edasi arendada.
Nõukogu esimehe Aleksei Mürisepa sõnul ei jõuta kasumisse tõenäoliselt ka sel aastal, ent samas tehakse uusi investeeringuid.
Eelmise aasta lõpus avaldatud Paldiski Sadamate 2012. aasta majandusaruanne näitab, et varasemate aastate majandustegevusest on kokku saadud 39,2 miljonit eurot kahjumit. Samas kasvas müügitulu 2012. aastal pea üheksa miljoni euroni, mida on 5,5 miljonit enam kui aasta varem.
Ettevõte konventeeris aktsiateks 10 miljonit ­eurot laene, mis võeti aastatel 2008–2010 Hollandi Antillidel registreeritud emaettevõttelt CNP ­Investment N.V.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Ära müüa ei soovi. CNP ­Investment N.V. müüs eelmise aasta suvel tütarfirmade kaudu talle kuuluva osaluse ASis Baltic Marine Bunker. Ostjaks oli Gazpromneft Marine Bunker Ltd. Paldiski Sadamate müüki pidas Mürisep võimalikuks aga ainult siis, kui tehakse väga hea ja suur pakkumine. Pigem ollakse tema sõnul huvitatud sadama arendamiseks investorite kaasamisest.
Äripäeva allika sõnul pakuti hulk aastaid tagasi sadamat ka riigile kuuluvale Tallinna Sadamale ning hinnaks olevat küsitud suurusjärgus poolteist miljardit krooni (ligi 96 miljonit eurot).
Tallinna Sadama juhatuse esimees Ain Kaljurand ütles, et otsest pakkumist tollal ei tehtud. “Ma ei nimetaks seda pakkumiseks, kohtusime 7–8 aastat tagasi ja rääkisime potentsiaalsest võimalikust koostööst ja kaugemale see tegelikult ei jõudnud.”
Tallinna Sadama juht imetleb Paldiski sadamaid. Kaljuranna sõnul on Paldiski Sadamate hallatav Paldiski Põhjasadam teinud väga tublit tööd, kuid neil pole küll praegu huvi sinna laieneda. Tallinna Sadamale kuuluvas Paldiski Lõunasadamas on ruumi piisavalt.
Kaljurand ütles Paldiski Sadamate tegevust ja majandusseisu kommenteerides, et nad vaatavad seda ühelt poolt imestuse ja teisalt austusega, et neil on endasse usku. “Kui nende usk realiseerub, siis on ka meil lootust. Praegu on kõigil sadamatel keerulised ajad, eks me kõik peame otsima ­uusi lahendusi ja uusi lähenemisi sellele ärile,” märkis Kaljurand.
Paldiskiga tihedalt seotud suurettevõtja Heiti Hääl ütles, et ei ole Põhjasadama investorite kaasamise huvist kuulnud. “Paldiski Põhjasadama investorite ringi laiendamisest kuulen Teie käest, mistõttu meil selle partnerluse kohta seisukohta ei ole,” sõnas Hääl.
 
Autor: Koit Brinkman

Seotud lood

Uudised
  • 28.05.14, 12:08
Mürisep: areng meil jätkub
Paldiski Sadamate ASi nõukogu esimehe Aleksei Mürisepa sõnul on ettevõttel silme ees pikemaajalisem siht.
Uudised
  • 10.10.25, 12:55
Juba 24. korda: “Aasta logistikategu 2025” ootab kandidaate!
Kandideeri ise või anna teada ägedast logistikateost: kandidaate saab esitada oktoobri lõpuni!
Igasügisest traditsiooni järgides valib Äripäeva Logistikauudised juba 24. korda välja aasta parima logistikasaavutuse: esita kandidaat konkursile Aasta Logistikategu 2025!

Hetkel kuum

Gunvor Groupi terminal Rotterdamis, millele pakub logistikateenuseid Eestis tegutsev ning siinses veondus- ja laondussektori parimat palka maksev AS Gunvor Services.
TOP
  • 14.10.25, 15:57
Palga TOP: veondus- ja laondussektori esikolmikus palk üle 6000 euro
BLS avas oma logistikakeskuse laienduse Harjumaal 2022. aastal ja investeeris sellesse 6,5 miljonit eurot.
Uudised
  • 09.10.25, 12:13
Järjekordne BLSi juhatuse liige lahkus ametist
BLS on kümme aastat järjest kahjumit saanud
Girteka transpordibaas Sadys Poznańi lähedal on üks ettevõtte suurimaid ja kaasaegsemaid rajatisi, mida plaanitakse jõuliselt veelgi arendada.
Uudised
  • 08.10.25, 17:09
Girteka vallutab Poolat: eesmärk viiekordistada ekspedeerimisäri ning soetada kuni 8000 sõidukit
Elektriveokite kasutuselevõtt peab toimuma tavapärastes konkurentsitingimustes, mitte kohustuste ja trahvide saatel, leiavad organisatsioonid oma ühisavalduses.
Uudised
  • 14.10.25, 13:32
Logistikasektor protestib nullheitega veokite ostukohustuse vastu: keegi ei osta veokit, mis viib pankrotti:
Shanghai sadam.
Uudised
  • 13.10.25, 13:27
Hiina vastas USAle: mitmed laevad pöördusid nädalavahetusel tagasi
Sadamatasud kasvavad ka USA börsil noteeritud mitteameerika päritolu laevandusfirmadele
Laev antakse uuele omanikule üle oktoobris.
Uudised
  • 14.10.25, 11:30
Tallink müüs kaubalaeva Sailor oma konkurendile
Kriisilogistika päeval juttu juhtinud Autoettevõtete Liidu tegevjuhi Kersten Kattai sõnul sai ta küll paljudele küsimustele vastused, kuid mitte päris kõikidele. Mis tähendab, et samalaadne üritus tuleks muuta traditsiooniks.
Uudised
  • 13.10.25, 11:51
Galerii: “Kriisilogistika päev 2025
Olulisim küsimus: miks pole logistikaettevõtted ETO nimekirjas?
Aasta logistikateo finalistid eelmisel logistika aastakonverentsi. Toona tuli võitjaks Eesti Post om Kaunase logistikakeskusega.
Uudised
  • 10.10.25, 12:55
Juba 24. korda: “Aasta logistikategu 2025” ootab kandidaate!
Kandideeri ise või anna teada ägedast logistikateost: kandidaate saab esitada oktoobri lõpuni!

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele