Tallinna Sadama kaudu veeti esimeses kvartalis eelmise aastaga võrreldes rohkem kaupa. Eesti raudtee taristul jäid kaubamahud aga miinusesse.
Tallinna Sadamat läbis esimeses kvartalis 8,3 miljonit tonni kaupa ehk 7,5 protsenti mullusest enam. Sadama suurima kaubagrupi – vedellasti – vedu oli kolme kuu kokkuvõttes 7,5 protsenti enam kui möödunud aasta samal ajal, ulatudes 6,1 miljoni tonnini. Konteinerites veetud kaupade kogus kasvas esimeses kvartalis eelmise aastaga võrreldes 20,5 protsenti 0,5 miljoni tonnini ning Ro-Ro kaupade maht 10 protsenti 0,9 miljoni tonnini. Puistlasti maht püsis eelmise aasta tasemel ulatudes 576 000 tonnini.
Eesti Raudtee taristul ulatus kaubamaht esimeses kvartalis kokku 6,15 miljoni tonnini, mis oli 17,3% vähem kui aasta tagasi.
Kokku veeti raudteel I kvartalis naftat ja naftasaadusi 3,79 miljonit tonni ning mahud langesid aastaga 26,5%. Väetisi veeti taristul 0,8 miljonit tonni ning siin on mahud suurenenud 30%. Põlevkivi mahud langesid esimese kolme kuuga ligi 20% ning olid kokku 0,75 miljonit tonni. Keemiakaupu veeti kokku 0,26 miljonit tonni ning veod olid eelmise aastaga samal tasemel. Transiitveod moodustasid Eestis liikunud kaupadest 77,4 % ehk 4,76 miljonit tonni. Aastaga langes transiitvedude maht 18,6%. Kohalike vedusid oli 0,87 miljonit tonni ning vedu vähenes ligi 20%. Importveod olid kokku 0,35 miljonit tonni ja suurenesid 2,6%, eksportveod 0,17 miljonit tonni ja kasvasid 2,2%.
Konteineritega liikus raudteel I kvartalis kokku 18 447 TEU jagu kaupa, millest märtsis veeti 6492 TEUd. Kokku on konteinervedude mahud võrreldes eelmise aastaga suurenenud 20,7%.
Kaubaveo-ettevõtetest vedas EVR Cargo I kvartalis 4,51 miljonit tonni, mis jäi eelmisele aastale alla 7,2 %. E.R.S.i veomahuks oli 1,64 miljonit tonni ning aastaga vähenes veomaht 36,4%.
Seotud lood
Maikuu veomaht Eesti Raudtee taristul oli 1,28 miljonit tonni, kahanedes võrreldes eelmise aastaga ligi 38%.
Spacecomi juhatuse esimees ütles Eesti transiidi kriisikoosolekuks nimetatud konverentsil Transestonia, et väga halvasti läheb transiidisektoris vaid raudteel.
Kaubaveomaht Eesti Raudtee taristul on tänavu nelja kuuga aasta varasemaga võrreldes vähenenud 17,8%.
Eesti suurimate ekspedeerimisfirmade DSV Transport ja Schenker juhid kinnitavad, et nende kaubamahud on I kvartalis kasvanud, vaatamata Statistikaameti väitele, et transpordisektor on Eesti SKP üks suurimaid pidureid.
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.