„Esimeses kvartalis on töömahud maantee- ja merevedudes selgelt kasvanud, seda enamikes suundades, võrreldes eelmise aastaga. Mahtudega tuleb selgelt rahul olla,“ kinnitas ASi Schenker juht Janek Saareoks.
Ka ASi DSV Transport juht Jaan Lepp kinnitas, et esimene kvartal oli neile parem kui eelmise aasta oma. Samas möönas ta, et tulemused jäid ootustele siiski alla. „Otsest miinust me ei näe,“ tõdes ta.
Saareoksa sõnul on suurim veonduse mahtude mõjutaja transiitkauba vähenemine. „Seda just Venemaaga seoses, sest palju kaupu liigub nüüd Venemaa sadamate kaudu. See on suur turg ja need mahud, mis siit läbi käisid, mõjutasid ka numbreid,“ selgitas Saareoks.
Veonduse ja laonduse loodavat lisandväärtust alla viivate teguritena loetles Saareoks tihedat konkurentsi, mis on turul tekitanud ülepakkumise ja hinnalanguse, samuti odavamate transpordikanalite valikut klientide poolt (lennukaup liigub maal ja merel) ning ka olulist transiidimahtude vähenemist Eestis tervikuna.
Teist kvartalit prognoosib Saareoks Schenkeri jaoks esimesest nõrgemaks. Selle tingib tootmissektori sesoonsus, puhkused Euroopas ja ka Eestis on see periood Saareoksa ütlusel olnud ajalooliselt tagasihoidlikum. „Aasta teises pooles aga loodame jälle mahtude kosumisele,“ lõpetas ta.