Logistikateenuste turuliidrid Smarten Logistics ja Via 3L kasvatasid esimeses kvartalis käivet kahekohaliste protsentidega.
Smarteni käive kasvas esimeses kvartalis 14% võrreldes eelmise aastaga. Smarteni juhatuse esimehe Mait Milleri sõnul on kasvu taga uued kliendid. Kuid ta tunnistas, et kasv on olnud ka vanade klientide mahtudes. Kuna Smarten teenindab peamiselt ettevõtteid, kelle väljund on jaekaubandus, siis peab Milleri ütlusel vaatama, mis numbreid näitab sisetarbimine. Statistikaameti andmetel on jaekaubandus võrreldes eelmise aastaga esimeses kvartalis kasvanud sõltuvalt kuust 3-7%. „Seega sealt on kindlasti tulnud nii Smarteni kui ka VIA 3Li kasv. Kui siia lisada uued kliendid ja ka mõningane hinnatõus, siis see moodustabki ettevõtte I kvartali käibekasvu,“ selgitas Miller.
Via 3Li logistikagrupi 2014. aasta esimese kvartali käive kasvas eelmise aasta sama ajaga võrreldes 26%. „Näeme tänavu 20-25% kasvu jätkumist läbi aasta. Kiireim kasv on olnud rahvusvahelises transpordis ja seda eelkõige Skandinaavia ning Soome suunalises liikluses,“ lausus Via 3Li juhatuse esimees Elmer Maas.
Maas ütles, et veonduse ja laonduse sektori lisandväärtust on ilmselt alla viinud kahanenud raudteeveod. „Muudes sektorites näib olukord siiski suhteliselt hea,“ leidis Maas. „Usun, et enamik maanteevedude ekspedeerijaid kinnitab , et mahud on 2014. aastal mõõdukas tõusus.“
Laologistika osas kinnitas Maas, et tõus on olnud viimased 5-6 aastat väga stabiilselt 10-20% aastas. Maasi väitel on selle põhjuseks areng normaalse turukorralduse suunas, kus kaubamahud konsolideeritakse jaotuskeskustesse, kus kaupade liigutamine on efektiivsem ja odavam, selle asemel, et kõigega ise tegeleda.
Logistikafirmad on optimistlikud ka järgmiste kvartalite suhtes uskudes, et nende valdkonnas aitab jätkuvale tõusule kaasa jae- ja esmatarbekaupade sektor. „Oleme võitnud uusi kliente, laiendanud laopinda ja loodame, et sisetarbimine jätkab hoogsalt,“ ütles Miller.
Maasi väitel näeb ka teises kvartalis endiselt kasvu üle 20%. „Toidu-esmatarbe kaupade sektor on siin meie silmis veduriks. Tööstus- ja ehituskaupade sektor on tõenäoliselt enam haavatav majanduse üldisest seisust, toidu-esmatarbekaupade sektor on stabiilsem ja väiksemate kõikumistega,“ leidis Maas.
Seotud lood
Möödunud aastal valminud Smarteni logistikakeskuse I etapp saab järje, kuna keskuse arendaja ja ehitusfirmad sõlmisid lepingu II etapi ehituseks.
Spacecomi juhatuse esimees ütles Eesti transiidi kriisikoosolekuks nimetatud konverentsil Transestonia, et väga halvasti läheb transiidisektoris vaid raudteel.
Eesti suurimate ekspedeerimisfirmade DSV Transport ja Schenker juhid kinnitavad, et nende kaubamahud on I kvartalis kasvanud, vaatamata Statistikaameti väitele, et transpordisektor on Eesti SKP üks suurimaid pidureid.
Statistikaameti andmetel vähenes esimeses kvartalis veonduse ja laonduse sektoris loodav lisandväärtus aastaga 10,9%, mis on viis kvartalit kestnud langustrendis väikseim kukkumine.
Ettevõtte äritegevuseks vajalikud sõidukid soetatakse enamasti liisinguga, mida finantseerib üldjuhul pank. Sellega kaasnevad sõidukite korralised hooldused, rehvivahetused ja kindlustusjuhtumite puhul ka hulganisti asjaajamist. Selline sõidukipargi haldamise viis on ettevõtte jaoks märkimisväärse ajakuluga, eriti kui sõidukeid on rohkem.
Hetkel kuum
Tagasi Logistikauudised esilehele