Eesti Konjuktuuriinstituudi (EKI) koostatavas Transpordibaromeetris näevad autotranspordiettevõtted oma lähikuude olukorda tavapärasest kehvemana. Pikaajalisemas prognoosis muutub aga turukonjunktuur ettevõtete hinnangul paremaks.
Turusituatsioon on hooaja kohta rahuldav ja ettevõtete kindlustunne on võrreldes aastatagusega parem, kirjutas EKI Transpordibaromeetri kokkuvõttes. Jaanuaris läbiviidud küsitluses informeeris nõudluse ja müügi kasvust iga neljas-viies ettevõte, eelmisel aastal iga kaheksas ettevõte. Töötajate arv sektoris eelmise aasta lõpukuudel natuke kahanes (kasvas 15% ja langes 17% ettevõtetes, saldo -2). Ettevõtete võimsused on rakendatud 90% ulatuses. Äritegevust takistab peamiselt ebapiisav nõudlus (märkis 61% ettevõtetest).
Autotranspordi ettevõtete lähikuude prognoosi kohaselt on oodata tavapärasest ebasoodsamat turukonjunktuuri. Nõudluse langust näeb järgneval kolme kuul ette 35% ja kasvu 10% ettevõtetest (saldo -25, 2013. a jaanuaris -15). Vaatamata probleemidele nõudlusega kavatseb personali lähikuudel juurde võtta 17% firmadest (saldo +7). Varasematel aastatel on sel ajal autotransporditeenuste hinnad tõusnud, kuid tänavu püsivad stabiilsena (saldo -3).
Pikaajaline prognoos näeb kuue kuu pärast ette praegusega võrreldes soodsamat turukonjunktuuri, ettevõtted on positiivsemalt meelestatud kui eelmisel aastal.
Transpordibaromeetriga mõõdab EKI ettevõtete kindlustunnet. Kindlustunde indikaator on koondnäitaja, mis koondab sektoris eelmise 3 kuu müügi, eelmise 3 kuu nõudluse ja järgneva 3 kuu nõudluse kohta antud hinnanguid. Saldod näitavad ettevõtete positiivsete ja negatiivsete hinnangute vahet protsentides.
Seotud lood
Eesti Konjuktuuriinstituudi (EKI) teenindusbaromeetri järgi on transpordisektoris järgneva kolme kuu kindlustunde indikaator negatiivne.
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.