Autor: Maarit Eerme • 14. juuni 2013
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Havi muudab Rimi efektiivsemaks

Rimi Eesti Foodile logistikateenust pakkuva Havi Logistika tegevjuhi Roger Allase sõnul on nad mitmed tegevused standardiseerinud, et tagada tarneahelas suurem efektiivsus.

Äripäeva Logistika klubis esinedes rõhutas Allas, et paremad tulemused sünnivad läbi koostöö. Kogu logistikaprotsessi optimeerimise tulemusena on saavutatud kauplustesse õigeaegne tarne, vähene kilomeetrite läbimine ning ühele alusele kulutatakse vähem minuteid. „Oleme kõikide osapoolte ooteajad ära lõiganud, et keegi ei peaks ootama kellegi järgi,“ ütles Allas.

Üks suuremaid muutusi on Rimi Jüri kesklaos see, et Rimi formaadi kauplustesse saadetavad alused komplekteeritakse alates märtsist 2013 vastavalt tooterühmadele. „Kui alustele on kombineeritud ühe kategooria kaup, siis see annab efektiivsust nii kaupluses kui ka laos,“ ütles Allas.

„Kui ennem pidi ühe alusega terve kauplusele ringi peale tegema, et kaup riiulitele paigutada, siis nüüd saab sõita alusega osakonda ja töö on efektiivsem,“ lisas Kahju. Lao vaates on aga võidu andnud see, et erinevate kategooriate kaup ühildub transpordiühikusse oluliselt paremini ning see võimaldab tooteid kiiremini komplekteerida. Lisaks sellele on võimalik nüüd Rimi tarneahelal juhtida kaupade tarnetihedust kauplustesse kategooriapõhiselt. Näiteks tööstuskaupa saame saata pigem suuremas koguses ja harvemini, suvel jooke aga pigem nii tihedalt kui võimalik, ütles Kahju.

Ühe muudatusena kauasäiliva kauba kesklaos on viidud sisse ka kampaaniakaupade eraldi päeval komplekteerimise mudel, kus 80% kogu kampaania oodatava mahu komplekteerimine on organiseeritud ühele päevale. Selle muudatuse elluviimisest on laos saavutatud produktiivsuse kasv, kuna ühel päeval on võimalik komplekteerida ühe toote kohta oluliselt suurem maht. Samuti avaldub Kahju sõnul selge võit kauplustes, kus üks päev nädalas tuleb sisse ainult kampaania kaup ning on võimalik üles ehitada kogu kampaaniaväljapanek korraga.

Suurem muudatus on märtsis tehtud ka värskete kaubakategooriate tellimuse viitaegades. Kahju kinnitusel on muutunud tarneahel tellimusest tarneni küll pikemaks, kuid sellevõrra on kogu tarneahelal rohkem aega planeerida ja tagada tarnetäpsus. „Klientidel kaupade saadavus ei ole kannatada saanud vaid pigem kaupa on rohkem lettidel saadaval,“ ütles Kahju. See on olnud võimalik tänu täpsemale tsentraalsele planeerimise ja kogu ahela vahelisele kommunikatsioonile.

Allase ja Kahju sõnul on efektiivsusest saanud hasart, mis tekitab soove saavutada veel paremaid tulemusi.

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077