• 22.05.13, 16:35
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Tallinna Sadam tahab käibe ja kasumi kahekordistada

ASi Tallinna Sadam nõukogu istungil vastu võetud uus strateegia näeb 2020. aastaks ette nii käibe kui kasumi ligi kahekordistumise.
Ettevõtte eesmärk on saavutada käesoleva kümnendi lõpuks 160 miljoni euro suurune käive ning 80 miljoni euro suurune tulumaksueelne puhaskasum. Sellega tõuseks Tallinna Sadam suurimaks omanditulu teenijaks Eesti riigile.
Järgneva kaheksa aasta jooksul plaanitakse investeerida 292 miljonit eurot, misjärel tõuseb ettevõtte varade maht 680 miljoni euroni.
Strateegia järgi suureneb 2020. aastaks Tallinna Sadamat läbivate kaupade maht mullusega võrreldes 46 protsenti, 43,2 miljoni tonnini ning reisijate arv 20,7 protsenti, 10,67 miljoni inimeseni. Kümne miljoni reisija piir ületamist nähakse ette 2017. aastal. Kruiisturistide arv peaks kasvama neljandiku võrra, 555 000 reisijani.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Tallinna Sadama nõukogu esimehe Neinar Seli sõnul seadis ettevõte järgmise kaheksa aasta eesmärgiks kaubagruppide mitmekesistamise ning kaupadele lisandväärtuse andmise. "Läänemere kaupade summaarne kaubamaht jätkab järgnevatel aastatel kasvu, kuid peame arvestama, et senised lihtsad mahukaubad nagu süsi, teravili ja metallid jäävad üha enam Venemaa sadamatesse," lausus ta.
"Kaupade mitmekesistamise ja lisandväärtuse andmise asjus on esimene suurem samm juba astutud – möödunud nädalal käivitus Muugal tööstuspark, kuhu peaks koonduma just lisandväärtuse pakkujad," lisas Seli.
Reisijate valdkonnas näeb strateegia kõige suuremat kasvuvõimalust Peterburi suunal ning konkurentsi tihenemist Helsingi liinil. Strateegia järgi tuleb kruiislaevanduses arvestada, et peamine sihtkoht pole mitte Tallinn, vaid Peterburi, ning kruiiside maht sõltub eelkõige Peterburi atraktiivsusest turistidele.
Tallinna Sadama valminud strateegia hindab peamisteks ettevõtte tegevust mõjutavateks teguriteks suhteid Venemaaga ja Vene sadamate arengut ning Eesti kohalike omavalitsuste toetust arendusprojektidele. Arendusprojektide teostamine on võimalik ainult kehtivate planeeringute alusel ning nende menetlemine ja kehtestamine on kohalike omavalitsuste ainupädevuses.
Tallinna Sadama strateegia eesmärk on fikseerida valdkonniti ettevõtte peamised rõhuasetused ja eesmärgid kuni 2020. aastaks. Seni kehtinud strateegia võeti vastu 2009. aasta suvel.
Tallinna Sadama peamised tegevusvaldkonnad on kaup ja selle käitlemisega seotud tegevused (puist- ja segalast, konteinerid, ro-ro, vedellast), reisijad ja nende teenindamisega seotud tegevused (liini- ja kruiisireisijad), kinnisvaraarendus (Vanasadama kinnisvara, tagalaterminalid), laevandus ning energeetika-alased teenused sadamate territooriumil.
AS Tallinna Sadam on Eesti suurim kauba- ja reisisadamate kompleks. Ettevõte koosneb viiest sadamast: Vanasadam, Muuga sadam, Paldiski lõunasadam, Paljassaare sadam ja Saaremaa sadam. Riigiettevõte Tallinna Sadam moodustati 1992. aasta aprillis, 1996 muudeti riigiettevõte aktsiaseltsiks, mille ainuaktsionär on Eesti Vabariik.

Seotud lood

Uudised
  • 01.08.13, 11:22
Tallinna Sadama kasum kasvas kolmandiku võrra
ASi Tallinna Sadam puhaskasum ületas auditeerimata andmetel esimesel poolaastal üle kolmandiku võrtra eelmise aasta sama perioodi näitajat ning ulatus 17,4 miljoni euroni.
Uudised
  • 31.10.13, 18:29
Tallinna Sadama käive kasvas 16,8%
ASi Tallinna Sadam kümne kuu  käive kasvas võrreldes möödunud aastaga 16,8 protsenti 87,3 miljoni euroni.
Uudised
  • 04.10.13, 12:12
Aastaks 2030 jäävad Balti riikide sadamad kaubata
Venemaa sadamate arengukavas nähakse ette, et aastaks 2030 liigub Venemaa väliskaubavoogudest läbi Balti riikide sadamate kuni 5%, ehk Eesti kaudu vaid ca 5 miljonit tonni aastas.
Uudised
  • 05.06.13, 16:48
Tallinna Sadama veomahud langevad kiirenevas tempos
Tallinna Sadama kaubaveomahud tegid mais aastases võrdluses läbi suurima kukkumise. Võrreldes eelmise aasta maiga läbis sadamat 13,4% kaupa vähem.
  • ST
Sisuturundus
  • 02.10.25, 13:57
Raben Eesti logistikateenused vastavad kohalikele vajadustele, aga Euroopa mõõtkavas
Kui Raben Eesti alustas 2004. aastal tegevust kaheliikmelise meeskonnaga, ei osanud keegi arvata, et ettevõttest kasvab kiiresti üks tugevamaid tegijaid kohalikul transpordi- ja logistikaturul. Tänaseks on meeskond oluliselt kasvanud ning lisandunud on mitmekülgne teenusteportfell, mis võimaldab pakkuda lepingulist logistikat, siseriiklikku ja rahvusvahelist transporti, jahutatud toidukaupade logistikat, mere- ja õhutransporti ning intermodaalset transporti läbi ettevõtte filiaalide erinevates riikides.

Hetkel kuum

Gunvor Groupi terminal Rotterdamis, millele pakub logistikateenuseid Eestis tegutsev ning siinses veondus- ja laondussektori parimat palka maksev AS Gunvor Services.
TOP
  • 14.10.25, 15:57
Palga TOP: veondus- ja laondussektori esikolmikus palk üle 6000 euro
Elektriveokite kasutuselevõtt peab toimuma tavapärastes konkurentsitingimustes, mitte kohustuste ja trahvide saatel, leiavad organisatsioonid oma ühisavalduses.
Uudised
  • 14.10.25, 13:32
Logistikasektor protestib nullheitega veokite ostukohustuse vastu: keegi ei osta veokit, mis viib pankrotti:
Shanghai sadam.
Uudised
  • 13.10.25, 13:27
Hiina vastas USAle: mitmed laevad pöördusid nädalavahetusel tagasi
Sadamatasud kasvavad ka USA börsil noteeritud mitteameerika päritolu laevandusfirmadele
Alltoursi omanikud on aru saanud, et vanade ja logisevate bussidega enam ellu ei jää. Sestap on investeeringud uutesse bussidesse väga olulisel kohal.
TOP
  • 17.10.25, 14:24
Sõitjateveo TOP: juhuvedudega tegelev Pärnu perefirma lükkas Lux Expressi troonilt
Laev antakse uuele omanikule üle oktoobris.
Uudised
  • 14.10.25, 11:30
Tallink müüs kaubalaeva Sailor oma konkurendile
BLS avas oma logistikakeskuse laienduse Harjumaal 2022. aastal ja investeeris sellesse 6,5 miljonit eurot.
Uudised
  • 09.10.25, 12:13
Järjekordne BLSi juhatuse liige lahkus ametist
BLS on kümme aastat järjest kahjumit saanud
Kriisilogistika päeval juttu juhtinud Autoettevõtete Liidu tegevjuhi Kersten Kattai sõnul sai ta küll paljudele küsimustele vastused, kuid mitte päris kõikidele. Mis tähendab, et samalaadne üritus tuleks muuta traditsiooniks.
Uudised
  • 13.10.25, 11:51
Galerii: “Kriisilogistika päev 2025
Olulisim küsimus: miks pole logistikaettevõtted ETO nimekirjas?
Aasta logistikateo finalistid eelmisel logistika aastakonverentsi. Toona tuli võitjaks Eesti Post om Kaunase logistikakeskusega.
Uudised
  • 10.10.25, 12:55
Juba 24. korda: “Aasta logistikategu 2025” ootab kandidaate!
Kandideeri ise või anna teada ägedast logistikateost: kandidaate saab esitada oktoobri lõpuni!

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele