Autor: Tanel Raig • 4. oktoober 2013
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Aastaks 2030 jäävad Balti riikide sadamad kaubata

Venemaa sadamate arengukavas nähakse ette, et aastaks 2030 liigub Venemaa väliskaubavoogudest läbi Balti riikide sadamate kuni 5%, ehk Eesti kaudu vaid ca 5 miljonit tonni aastas.

Vastukäivalt Venemaa sadamate arengukavaga on Tallinna Sadam teatanud, et nende eesmärk on aastaks 2020 tõsta kaubamahtusid 46% ehk 43,2 miljoni tonnini. AS Tallinna Sadama kommertsjuhi Erik Ringmaa sõnul ei saa nad oma arengut planeerides lähtuda üksnes Venemaa merendusdoktriinis toodud sadamate arendamise kavast. „Kui võtaksime eelduseks vaid seal toodud arvandmeid, siis ei oleks meil strateegiat üldse vaja teha,“ ütles Ringmaa. „Nii nagu meie strateegia, on ka Venemaa sadamate arengukava piisavalt ambitsioonikas, et motiveerida selle täideviijaid pingutama. Samas ei saa riiklik arengukava olla dokument, mis sunniks kaubaomanikke konkureerival turul tegema oma valiku just ühe riigi sadamate kasuks.“

Muuga sadama konteinerterminali opereeriva AS Transiidikeskuse juhatuse esimehe Erik Laidvee sõnul ei ole praegu oluline, kas 2030. aastal liigub läbi Eesti 5 miljonit või 10 miljonit tonni Venemaa kaupa. „Tähtis on, et  selle dokumendiga on Vene riik kinnitanud kava  vähendada igati läbi naaberriikide liikuva Venemaalt eksporditava kauba mahtusid. Ja täna see juba nii toimubki,“ nentis Laidvee.

Sellel nädalal Eesti Logistika ja Ekspedeerimise Assotsiatsiooni infopäeval esinenud AS EVR Cargo kommertsteenistuse direktor Janek Ojamäe ütles oma ettekandes, et nende teada väheneb Venemaa kauba liigutamine läbi naaberriikide sadamate aastaks 2030 praeguselt 17 protsendilt 4 protsendile, ehk 104 miljonit tonnilt 40 miljonile tonnile. Viimastel aastatel on raudtee kaubaveomahtudele langevalt mõjunud Venemaa Ust-Luga sadama käivitumine. Kui paar aastat tagasi käis läbi selle sadama 10 miljonit tonni kaupa aastas, siis eelmisel aastal juba 46 miljonit tonni ja tänavu prognoositakse 65 miljonit tonni. Ojamäe kinnitusel on Ust-Luga igas väljastatavas pressiteates kirjas, et aastaks 2018 soovitakse kaubamahtudes jõuda 180 miljoni tonnini aastas. Ojamäe sõnul on Ust-Luga plaanide mõju EVR Cargole raske hinnata, kuigi ta loodab, et väga drastilist mõju ei tohiks enam olla. „Meie kliendid on öelnud, et järgmisel aastal jäävad nende kaubamahud samale tasemele,“ avaldas Ojamäe.

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077