Tallinna Linnatranspordi ASi personaliosakonnast kinnitati, et 700 bussijuhiga ettevõttes on tööd uutele bussijuhtidele kogu aeg pakkuda.
Ettevõttel on bussijuhtide leidmiseks kodulehel üleval tööpakkumised. Juhte leitakse ka kursuste lõpetajate hulgast. „Meil on oma õppekeskus, kus koolitame bussijuhte,“ selgitas Tallinna Linnatranspordi personalidirektor Grista Vorobjov.
Vorobjovi väitel on bussijuhiks kandideerijate peamine puudus eesti keele vähene oskus. Tööle meelitab aga kindel palk. Samas tõdes ta, et bussijuhi amet ei ole praegu eriti populaarne. „Seega tuleb bussijuhi kutse populariseerimine alati kasuks. Seda peavad tegema aga bussifirmad ise, riik siin eriti kaasa aidata ei saa,“ nentis ta.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Seotud lood
Taisto Liinide liinispetsialist Jan Landrat kinnitas, et Taistos töötamise vastu on huvi suur ning vabanevad bussijuhi töökohad täituvad kiiresti.
Aprillis toimunud Äripäeva Logistika klubis leidsid osalejad, et praegune bussijuhtide ametikoolitus on aja ja raha raiskamine. Koolitusprogramm tuleb ümber vaadata, et see vastaks bussifirmade vajadustele.
Bussifirma SEBE bussijuhi tasuta väljaõppeprogrammis osalemiseks laekus 55 sooviavaldust. Programmi edukal läbimisel tagatakse töökoht SEBE Tartu linnaliini bussidel.
Bussiettevõte AS SEBE alustab sarnaselt Tartule ka Tallinnas D-kategooria juhiloa kursust ning võimalust hiljem sõlmida ettevõttega kaugliinibussijuhi tööleping, kus on garanteeritud 1000 euro suurune brutokuupalk.
Aasta 2025 tõi Euroopa teemaksusüsteemidesse mitmeid uuendusi. Järgnevatel kuudel on neid oodata veelgi - mitmed riigid uuendavad tehnoloogiat ning paljud lisavad CO₂-põhiseid tasusid veokitele, et täita ELi kliimapoliitika eesmärke. See tähendab, et maanteeveofirmad peaksid juba täna mõtlema seadmete uuendamisele ja uute reeglitega kohanemisele, et tagada vastavus nõuetele ja säästlikkusele.