Autor: Tanel Raig • 21. mai 2013
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Taisto Liinid: meil bussijuhtide puudust ei ole

Taisto Liinide liinispetsialist Jan Landrat kinnitas, et Taistos töötamise vastu on huvi suur ning vabanevad bussijuhi töökohad täituvad kiiresti.

Landrati sõnul on Taisto Liinidel viimastel aastatel välja kujunenud väga stabiilne töötajaskond ja tööjõu voolavus on väga väike. „Kui meil ka mõni bussijuhi koht peaks vabanema, siis huvi meil töötamise vastu on üldiselt suur, bussijuhtide seas levib info tavaliselt suust suhu,“ rääkis Landrat.

Taisto liinibussijuhtide keskmine vanus on 49 aastat. „Töö suure bussiga pikkade vahemaade läbimisel eeldab eelkõige suurt vastutust ja pingetaluvust, seega otse koolipingist tulijale meil tööd pakkuda ei ole,“ ütles Landrat. Ta lisas, et uutelt töötajatelt ei eeldata eelnevat bussijuhina töötamise kogemust, vaid eelkõige elukogemust ja töö tegemise harjumust, oskust erinevates situatsioonides hakkama saada ja see kõik tuleb vanusega.

Laiemalt vaadates hoiab Landrati sõnul noori bussijuhi tööst eemal eelkõige kaks asjaolu. Esiteks on bussijuhi ameti omandamine Eestis väga piiratud. Bussijuhiks saab õppida ainult Kehtna majanduskoolis Raplamaal ning selleks peab olema vähemalt 24-aastat vana. „Probleemi aitaks kindlasti lahendada, kui D-kategooria omandmaise võimalus oleks igas maakondlikus kutsekoolis, kus bussijuhiks oleks võimalik õppida lisaks valitud erialale ning D-kategooria juhiloa omandamine peaks olema võimalik ka ajateenistuse läbimise käigus,“ leidis Landrat.

Teiseks mõjutab Landrati arvates noori kindlasti asjaolu, et bussijuhi karjääri tuleb alustada eelkõige linnaliini või maakonnaliini bussijuhina ja alles siis on võimalik edasi liikuda kaugliinidele. Aga kohaliku liikluse teenindamine ei tundu noorele inimesele palga ega töötingimuste tõttu alguses piisavalt atraktiivne. „Keskkooli lõpetajat ei riski ettevõtted kohe turismigrupiga välismaale palmi alla saata,“ nentis Landrat. Ta näeb lahendusena, et noorele inimesele muudetakse maa- ja linnaliinide bussijuhi töötingimused atraktiivsemaks.“Põhitöö on siin teha vedude tellijatena kohalikel linna- ja maavalitsustel,“ ütles Landrat.

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077