• 02.04.13, 18:41
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Tšehhid puhuvad Eesti laokinnisvarale elu sisse

Turul valitseb uute laopindade defitsiit, arendajad kindla kliendi puudumisel midagi ehitada ei soovi. Samas on kliente, kes otsivad üürimiseks kvaliteetset laopinda.
Äripäeva kuukiri Logistika kirjutas, et Tšehhi ärikinnisvaraarendaja VGP Park asus masu eel Eestis tööstusparki arendama ja tegi seda edukalt. Nüüd on sama firma võtnud ette uue tööstuspargi rajamise. VGP Parki Balti riikide juht Andrejs Konstantins selgitas, et hoolimata nõudlusest uute laopindade järele ei soovi arendajad koppa maasse lüüa. Sama nõidusliku ringi teine osapool ehk üürnik ei soovi aga vaid ilusaid voldikuid nähes lepingut allkirjastada. “Seejuures ei saa eirata tõsiasja, et allkirjastatud üürilepinguta võib mõnele arendajale olla rahastuse saamine probleem,” viitas Konstantins vajadusele kõigepealt siiski üürnik leida.
Konstantins usub, et sel aastal Eestis nõudlus laopindade järele kasvab. “Samas – kui oskaksin nõudlust täpselt ennustada, ehitaksin kõik hooned õigel ajal,” lisas ta naljatades. Sellegipoolest näeb arendaja selget tendentsi, et Skandinaavia ettevõtted toovad oma logistika ja tootmise üha enam Eestisse, sest siinsed maksud ja tööjõukulud on märksa väiksemad. Eestis on ka piisavalt oskuslikku tööjõudu. “Nõudluse suurenemine käib käsikäes taastunud majanduskasvuga – ettevõtted vajavad lihtsalt rohkem ruumi,” ütles Konstantins.
Energiatõhususe parandamise ja sellest tuleneva kokkuhoiu nimel tahetakse kolida moodsamale pinnale. Mõistetakse, et majanduskriis on lõpusirgel ja konkurents töötajatele kasvab. Seetõttu on oluline pakkuda inimestele uusi, ajakohaseid töötingimusi.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Osta või üürida?
“Kui alustasime tegevust Balti riikides, olin üllatunud, kui paljud kliendid hoonet osta soovisid. Meie ettevõte on laienenud üle Kesk-Euroopa, kuid harva kohtame mujal kliente, kes tahavad hoonet omada,” selgitas Konstantins, kellele jäi mulje, et Eestis oli enne kriisi moodne olla kuidagi seotud kinnisvaraga.
“Nüüdseks on olukord muutunud,” sõnas ta. Tänu kriisile on ettevõtted suunanud oma tähelepanu ja finantsressursi põhitegevusele ning tellivad muid teenuseid ja tooteid sisse. “See tagab paindlikkuse ja vähendab tunduvalt riske,” lisas ta.
VGP Park alustas Eestis oma esimest arendust Tänassilmas 2008. aastal ehk keset majandussurutist. Samal ajal teised arendajad külmutasid oma projekte Baltimaades. Praeguseks on Tänassilma park edukalt müüdud East Capitalile. “Jaapani keeles tähendab sõna “kriis” ka võimalust. Kriisiajal leidsid paljud ettevõtted võimalusi parandada oma konkurentsipositsiooni,” nentis ta ja mainis, et näeb ruumi veel ühele heale projektile.
Nii asutakse rajama uut tööstusparki Nehatusse. “Usume, et nõudlus on isegi veel suurem, kuid hoiame jalad maas. Nagu öeldakse – sa ei saa abielluda kõigi linna tüdrukutega,” naljatas ta.
Tallinna–Peterburi maantee ja Nehatu–Loo–Lagedi tee ristmiku lähedale ehitatava pargi suurus on 49 000 m2. Esimene, 21 600 m2 hoone valmib selle aasta viimaseks kvartaliks. “Kui kõik läheb meie plaani järgi, valmib järgmisel aastal veel üks sama suur hoone. Nõudluse korral võib see kerkida ka kiiremini,” lisas arendaja. Viimases etapis rajatakse 6048 m2 hoone. “Kõik üürnikud on teretulnud,” ütles Konstantins.
Tööstuspark sobib pooltööstuslikeks tegevusteks. Kindlust plaanide õiguse suhtes annab arendaja sõnul fakt, et juba Tänassilma pargi rajamisel nähti suurt nõudlust tööstuspindade järele ja seda eriti Lasnamäel, mis on ajalooline tööstusala. “Üks kolleeg ütles, et me ei ole kauboid, et hüpata ühest servast teise. Tähtsad asjad kõigepealt. Teisisõnu öeldes lõpetame Nehatu arenduse ära ja eks aeg näitab. Oleme alati otsinud häid võimalusi. Ja ma olen kindel, et Eesti võib tuua veel mõne,” jäi Konstantins edasiste arendusplaanide suhtes salapäraseks.

Seotud lood

Uudised
  • 30.04.13, 11:45
Vaba laopinda tuleb juurde
Ettevõtete uute pindade rajamine ja valmimine annab tänavu vabu laopindu juurde. Uusarendustest lisaruumiks eriti tuge loota ei ole, kirjutab tänane Äripäeva Logistika rubriik.
  • ST
Sisuturundus
  • 02.10.25, 13:57
Raben Eesti logistikateenused vastavad kohalikele vajadustele, aga Euroopa mõõtkavas
Kui Raben Eesti alustas 2004. aastal tegevust kaheliikmelise meeskonnaga, ei osanud keegi arvata, et ettevõttest kasvab kiiresti üks tugevamaid tegijaid kohalikul transpordi- ja logistikaturul. Tänaseks on meeskond oluliselt kasvanud ning lisandunud on mitmekülgne teenusteportfell, mis võimaldab pakkuda lepingulist logistikat, siseriiklikku ja rahvusvahelist transporti, jahutatud toidukaupade logistikat, mere- ja õhutransporti ning intermodaalset transporti läbi ettevõtte filiaalide erinevates riikides.

Hetkel kuum

Gunvor Groupi terminal Rotterdamis, millele pakub logistikateenuseid Eestis tegutsev ning siinses veondus- ja laondussektori parimat palka maksev AS Gunvor Services.
TOP
  • 14.10.25, 15:57
Palga TOP: veondus- ja laondussektori esikolmikus palk üle 6000 euro
BLS avas oma logistikakeskuse laienduse Harjumaal 2022. aastal ja investeeris sellesse 6,5 miljonit eurot.
Uudised
  • 09.10.25, 12:13
Järjekordne BLSi juhatuse liige lahkus ametist
BLS on kümme aastat järjest kahjumit saanud
Girteka transpordibaas Sadys Poznańi lähedal on üks ettevõtte suurimaid ja kaasaegsemaid rajatisi, mida plaanitakse jõuliselt veelgi arendada.
Uudised
  • 08.10.25, 17:09
Girteka vallutab Poolat: eesmärk viiekordistada ekspedeerimisäri ning soetada kuni 8000 sõidukit
Elektriveokite kasutuselevõtt peab toimuma tavapärastes konkurentsitingimustes, mitte kohustuste ja trahvide saatel, leiavad organisatsioonid oma ühisavalduses.
Uudised
  • 14.10.25, 13:32
Logistikasektor protestib nullheitega veokite ostukohustuse vastu: keegi ei osta veokit, mis viib pankrotti:
Shanghai sadam.
Uudised
  • 13.10.25, 13:27
Hiina vastas USAle: mitmed laevad pöördusid nädalavahetusel tagasi
Sadamatasud kasvavad ka USA börsil noteeritud mitteameerika päritolu laevandusfirmadele
Laev antakse uuele omanikule üle oktoobris.
Uudised
  • 14.10.25, 11:30
Tallink müüs kaubalaeva Sailor oma konkurendile
Kriisilogistika päeval juttu juhtinud Autoettevõtete Liidu tegevjuhi Kersten Kattai sõnul sai ta küll paljudele küsimustele vastused, kuid mitte päris kõikidele. Mis tähendab, et samalaadne üritus tuleks muuta traditsiooniks.
Uudised
  • 13.10.25, 11:51
Galerii: “Kriisilogistika päev 2025
Olulisim küsimus: miks pole logistikaettevõtted ETO nimekirjas?
Aasta logistikateo finalistid eelmisel logistika aastakonverentsi. Toona tuli võitjaks Eesti Post om Kaunase logistikakeskusega.
Uudised
  • 10.10.25, 12:55
Juba 24. korda: “Aasta logistikategu 2025” ootab kandidaate!
Kandideeri ise või anna teada ägedast logistikateost: kandidaate saab esitada oktoobri lõpuni!

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele