ABB viib Jüri madalpingeajamite tehasest välja laoriiulid, et mahutada nende asemel uued tootmisliinid. Lao- ja logistikateenuse sisseostmisega vabaneb tootmise laiendamiseks tehase pindalast 2/3.
Madalpingeajamite tehase logistikainseneri Maria Saladina sõnul oli ABB-l valida, kas hakata logistikaeksperdiks ja ehitada oma ladu ning uus tehas tootmise laiendamiseks või hakata logistikateenust sisse ostma.
Saladina selgitab logistikateenuse sisseostmise plusse. ABB enamus tootmisest asub Soomes. Seetõttu on ka Jüri tehaste puhverladu Soomes. Kui Soome tehastesse jõuab materjal mõne tunniga, siis Jürisse 1-2 päevaga, selgitas Saladina. „Kui taoline tarneahel toimib, siis ei ole probleeme. Kuid võib juhtuda, et Soome ladudes komplekteeritakse materjalid valesti. Kohe on siis meil siin tootmisseisak,“ rääkis Saladina.
Teine probleem on Saladina sõnul, et tehases valmistatavad tooted vajavad palju komponente. See tähendab aga, et liinide ümber tuleb hoida sadu komponente ja komponentide all oleva pinnaga ei saa midagi peale hakata.
Logistikateenuse sisseostmisega tekib vaheladu Eestisse ABB logistikapartneri juurde. Sinna vahelattu saadetakse Soomest suuremas koguses materjale. Kuna materjalid asuvad tootmisele nüüd lähemal, siis ei pea liinide kõrval hoidma tootmiseks vajalikku varu, vaid Kanban kastisüsteemi kasutades tarnitakse liini äärde koheselt vajaminevad materjalid. Ka ABB tarnijad Balti riikidest ei pea oma tarneid tegema enam Soome, vaid saavad mterjalid saata otse Eesti lattu. Sellega hoitakse samuti kulusid kokku.
Saladina väitel vähenevad materjalide vastuvõtukulud ABBs 10%, ladustamiskulud 15%. Ta möönab, et kuna liinide juurde tuleb uues süsteemis sagedamini materjale tarnida, siis kasvavad liinide teenindamise kulud 15%. Kokkuvõttes on ta aga kindel, et ABB logistikakulud vähenevad.
Samas on ABB madalpingeajamite tehases praegu laoriiulite all ligikaudu 3/2 tehase pindalast. Ehk tootmispinda on vaid 3000 m2, kui kogupinda on tehases 5600 m2. „Me otsustasime, et ei hakka tehast suuremaks ehitama, vaid saadame tehasest välja kõik mittevajaiku,“ tutvustas Saladina ABB valikuid tootmise laiendamiseks.
ABB plaanib logistikateenuse sisseostmise peale üle minna kuu aja jooksul.
ABB tutvustas logistikatenuse sisseostu projekti Äripäeva Logistika klubi ning Ostu ja Tarneahela Juhtide Ühingu PROLOG ettevõtte külastusel.
ABB võidud logistikateenuse sisseostmisest* Kolmada osapoole võimalused on logistikas suuremad. Kuna neil on ka teisi kliente, siis on nende jaoks logistikaprotsess odavam kui üksikule ettevõttele.
* ABB saab keskenduda ainult tootmisele.
*Kuna suur hulk materjale viiakse majast välja, siis tekib ruum kuhu paigutada uusi liine.
*Tootmisefektiivsus tõuseb, kuna montöörid ei pea riiulitest minema otsima matejale, vajalikud komponendid on kanbani kastissüsteemis kohe nende kõrval.
*ABB sõltub vähem oma sisemisest ressursist.
*Püsikuludest saavad muutuvkulud.
Seotud lood
ABB Bati riikide tarneahelate juht Peep Tomingas esitas tänasel Äripäeva Logistika klubi ning Ostu- ja Tarneahelate Juhtimise Ühingu PROLOG ABB külastusel seitse reeglit, mida ABB jälgib hangete läbiviimisel.
Äripäeva Logistika klubi ning Ostu ja Tarneahelate Juhtimise Ühingu PROLOG liikmed käisid märtsis kuulamas ABB plaane logistikateenuse sisseostmise kohta ja vaatasid, kuidas on ettevõttes kasutusele võetud tarnekindlust tõstnud Kanban RFID kastisüsteem.
Ettevõtte äritegevuseks vajalikud sõidukid soetatakse enamasti liisinguga, mida finantseerib üldjuhul pank. Sellega kaasnevad sõidukite korralised hooldused, rehvivahetused ja kindlustusjuhtumite puhul ka hulganisti asjaajamist. Selline sõidukipargi haldamise viis on ettevõtte jaoks märkimisväärse ajakuluga, eriti kui sõidukeid on rohkem.
Hetkel kuum
Tagasi Logistikauudised esilehele