ABB Bati riikide tarneahelate juht Peep Tomingas esitas tänasel Äripäeva Logistika klubi ning Ostu- ja Tarneahelate Juhtimise Ühingu PROLOG ABB külastusel seitse reeglit, mida ABB jälgib hangete läbiviimisel.
1. Võta alati vähemalt kaks pakkumist, et olla kindel, et saad parima pakkumise.
2. Võta hanked lahti kulukomponentideks. See teeb lihtsaks erinevate pakkumise võrdlemise. Annab võimaluse vaadata, kus on erinevate pakkujate probleemid. Kui hankija on ettevõttele oluline, siis saab teda ka järele aidata, näidates, kus on tema pakkumise nõrgad kohad võrreldes teistega.
3. Alati uuri hankija tausta. Pärast käte löömist on väga raske midagi muuta. Meie kasutame ainult oma väljakujunenud lepingutingimusi,oleme piisavalt suured, et seda peale suruda.
4. Kunagi ei tohi jääda ainult ühe hankija meelevalda. Sul peab olema 2 hankijat paraleelselt, et tagada tarnekindlus ja tekitada hankijate vahelist konkurentsi – kui üks hankija tõstab hindu, siis saab selle vastu kasutada teist hankijat.
5. Hankija tahab alati saada adekvaatset tagasisidet. ABBs on kvarataalsed koosolekud hankijatega, kus vaatame, kuidas on läinud.
6. Aeg-ajalt tasub ka heade partnerite puhul küsida hindasid , et teada, mis on turu üldine tase. Eriti transpordi puhul.
7. Meile on oluline, et kõik ostud ja hanked toimuksid läbi meie tarkvarasüsteemi, et jääks jälg ja saaks analüüsida tegevusi tuleviku otsuste jaoks.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
ABB viib Jüri madalpingeajamite tehasest välja laoriiulid, et mahutada nende asemel uued tootmisliinid. Lao- ja logistikateenuse sisseostmisega vabaneb tootmise laiendamiseks tehase pindalast 2/3.
Äripäeva Logistika klubi ning Ostu ja Tarneahelate Juhtimise Ühingu PROLOG liikmed käisid märtsis kuulamas ABB plaane logistikateenuse sisseostmise kohta ja vaatasid, kuidas on ettevõttes kasutusele võetud tarnekindlust tõstnud Kanban RFID kastisüsteem.
PROLOGi juhatuse esimees Tõnis Hintsov rääkis, et ühing hakkab sügisel koostöös erinevate erialaliitudega korraldama ettevõtete ühishankeid.
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.