Andres Valgerist: Eesti kaotab konteinervedudes

Logistikaklastri hinnangul vajab konteinertransport Eestis senisest oluliselt kiiremat arendamist, vastasel korral väheneb juba lähiaastatel tuntavalt Eesti transiidivõimekus.  

Kaubamahtude ja  reisijate arvult kokku oli Tallinna Sadam eelmisel aastal endiselt Läänemere suurim sadam, kuid konteinervedudes ollakse alles viimasel, üheksandal positsioonil.

Logistikaklastri tegevust juhtiva Logistika ja Transiidi Assotsiatsiooni juhatuse esimehe Andres Valgeristi sõnul vajab konteinervaldkond Eestis senisest palju kiiremat arengutempot. „Täna on Eesti konteineriveod koondunud ühe ettevõtte kätte, kes küll kasvab, kuid mahajäämuse tagasitegemiseks ainult nende kasvust enam ei piisa,“ märkis Valgerist. 

Klastri hinnangul on eraldi probleem meie regioonis tühjad konteinerid, mille osakaal on Muugal möödunud aastal pea kahekordistunud ning moodustab juba üle viiendiku kogumahust. Tuleb arvestada, et enamus rahvusvahelistest kaubavedudest liigub juba lähiaastatel konteinerisse ning lisaks võivad vedelkütuste senised veod peale Ust-Luuga sadama valmimist Muugal väheneda, mistõttu tuleb sinna leida uusi kaubavooge.Valgeristi sõnul on ainus lahendus Eestil oma positsioonide kasvatamiseks konkurentsi ja uute äriplaanide toomine konteinervaldkonda, millised esimesed sammud on ka tehtud – käesoleval aastal valmib Sillamäe Sadama infrastruktuuri järgmine etapp uue kai ja konteinerterminali laienduse näol ning järgmisel aastal alustab Muugal tööd Venemaa ühe suurima vedaja Rail Garanti terminal.

„Nii Sillamäe kui Muuga projektid aitavad meil oma positsioone teiste Läänemere sadamatega võrreldes oluliselt parandada, kuid tuleb arvestada, et see positiivne mõju avaldub turuosades alles mitme aasta pärast,“ sõnas Valgerist. 

Värskete andmete põhjal liikus Läänemere piirkonnas möödunud aastal kõige enam konteinereid St. Peterburi sadama kaudu – kokku 2 373 000 TEU-d, kellele järgnes Gdansk 680 000 TEU-ga.

Balti riikide sadamatest oli möödunud aasta konteinervedude liider Klaipeda sadam 382 000 TEU-ga. Riia sadam käitles konteinereid 302 900 TEU-d ning Tallinna sadam 197 717 TEU-d.

Osale arutelus

  • Tanel Raig

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,58 0.0442478
Brasiilia reaal BRL 4,22 -0.0189506
Bulgaaria leev BGN 1,96 -0.0102291
Filipiinide peeso PHP 59,07 0.0050787
Hiina jüaan CNY 7,62 -0.5194941
Hongkongi dollar HKD 8,90 -0.0561779
Horvaatia kuna HRK 7,41 -0.0080964
Iisraeli seekel ILS 4,10 -0.0707162
India ruupia INR 80,67 -0.2201799
Indoneesia ruupia IDR 15918,60 -0.4216189
Islandi kroon ISK 135,48 -0.0073806
Jaapani jeen JPY 125,61 0.1435063
Kanada dollar CAD 1,50 -0.0868056
LAV rand ZAR 15,94 0.1420133
Lõuna-Korea vonn KRW 1273,37 0.0872463
Malaysia ringgit MYR 4,61 -0.3458188
Mehhiko peeso MXN 21,69 -0.0580549
Norra kroon NOK 9,72 0.0926822
Poola slott PLN 4,33 0.0323378
Rootsi kroon SEK 10,55 -0.0805191
Rumeenia leu RON 4,74 -0.056908
Singapuri dollar SGD 1,53 -0.0782218
Suurbritannia nael GBP 0,87 0.0230441
Šveitsi frank CHF 1,14 0
Taani kroon DKK 7,46 -0.0294867
Tai baht THB 35,23 -0.181354
Tšehhi kroon CZK 25,66 0
Türgi liir TRY 6,00 0.1219125
Ukraina grivna UAH 30,71 -0.0527158
Ungari forint HUF 316,97 -0.1040025
USA dollar USD 1,13 -0.0529101
Uus-Meremaa dollar NZD 1,65 0.2368229
Valgevene rubla BYN 2,43 0.0082264
Vene rubla RUB 74,57 0.1208313

Valdkonna töökuulutused

STOCKMANN otsib TARNEAHELA JUHTI

Stockmann AS

03. märts 2019