Konkureerivate teenusepakkujate veohinnas lisana arvestatavate kütuselisatasude koefitsientide erinevusest ei maksa ära ehmatada, sisuliselt on need võrreldamatud.
Tänapäeval on üsna tavapärane praktika, et transporditeenuse arvele lisatakse kütuse lisatasu, mis arvutatakse ümber iga kuu, kuid lisatasu arvutamise metoodika on ettevõtetel valdavalt erinev. Ehkki vedaja ja logistikapartneri valikul pole kliendi seisukohalt peamine kriteerium alati veo hind, võib see klientidele sagedasti tekitada küsimusi. Täpsemalt siis võib arusaamatuks osutuda hinnapoliitika ning selle kujunemine. Veo hind koosneb komponendist ning üks kõige tavapärasem komponent, millega praegu partnerid veo hinda reguleerivad, on kütuse lisatasu.
Kui lähemalt kütuse lisatasude numbreid uurida, selgub, et koefitsiendid, mida konkureerivad ekspedeerijad pakuvad, on võrdlemisi erinevad. Nii näiteks pakuvad juhuslikult vaatluse alla võetud firmad oktoobriks järgmisi kütuselisa määrasid: DPD 15,97%; TNT 20%; DHL (maanteetranspordis) 11% ning DSV 17,9% ja Schenker 16,6%. Nagu näha, erinevad protsentuaalselt lisatasud mõnel juhul isegi peaaegu poole võrra. Aga miks? Tegelikult ei ole põhjuseid vaja kaugelt otsida, sest enamik ettevõtteid on oma kütuselisatasude arvestamismeetodid ka kenasti kirjeldanud.
Kõige lihtsamalt öeldes erinevad lisatasud arvestamismeetodi erinevuse tõttu, sest kõikidel vaatluse all olevatel firmadel on kütuselisa arvutamise aluseks erinevad alused. Erinev on ettevõtetel nii aluseks võetud tanklakett, ka asjaolu, kas arvestatakse jae- või hulgihinda, ning lõpuks ka see, et lisatasude arvestamise periood on fikseeritud eri ajal. Nii näiteks on pikaajalised kütuselisa arvestajad kõnealust koefitsienti ehk BAFi (Bunker Adjustment Fee ) arvestanud umbes 2004.-2005. aastast.
Samas mitte kõigil pole aluseks viie-kuue aasta tagune kütuse hind, vaid mõnel juhul see fikseeritakse iga aasta alguses uuesti. See aga sisuliselt tähendab, et lõpliku teenuse hinna kujunemise selgituse annab siiski teenuse pakkuja ning konkurentide koefitsiente me iseenesest võrrelda ei saa.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
ASi DPD Eesti müügi- ja turundusjuht Janek Kivimurd ütles, et ettevõtete kütuselisatasude arvestamise määr on erinev kahel põhjusel, esiteks arvutamise alused on erinevad ning teiseks on ka erinev transpordiviis.
Kuidas tuvastada ärijuhid, kes kasutavad firmamatjaid?
Viimase aasta jooksul on firmade matmine märgatavalt kasvanud ning tegevusalale on sisenemas ka uusi tegijaid. Firmamatjad on isikud või ettevõtted, kes pakuvad teenust raskustes olevate firmade likvideerimiseks, sageli eesmärgiga vältida võlausaldajate nõudeid või maksuameti tähelepanu. Rahvapäraselt kutsutakse neid ka “tankistideks“.