• 21.09.11, 10:53
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Vare: Putini unistus Ust-Lugast on teostamatu

Venemaa peaministri Vladimir Putini lubadus viia Ust-Luga sadam Leningradi oblastis aastaks 2018 maailma kümne suurema sadama hulka pole juba füüsiliselt võimalik, ütles transiidiekspert Raivo Vare.
"Esiteks - taristu, mis tuleks selleks välja ehitada, oleks ebaloomulikult suur ja seda ei suuda nii kiiresti teha isegi Venemaa," rääkis ta ERRi uudisteportaalile.
"Teiseks - kui rääkida juurdepääsust ehk seotusest raudteede ja maanteedega, siis ei ole seal seda ruumi, oskust ja tegelikult ka vajadust, ning kolmandaks – vaja oleks ka operaatorit, kes neid kaubakoguseid reaalselt liigutaks," märkis Vare.
"Ei ole mingit põhjust arvata, et nii suur kasv tuleb lihtsalt sellepärast, et Putin ütles, sest kümne hulka tulemiseks peaks sadam kasvama kordades - see tähendaks üle 100 miljoni tonni kaubakäivet, aga ei tule seda seal kuskilt," sõnas ta.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Vare rõhutas ka varem räägitut, et Ust-Luga ei tähenda Eesti transiidi surma ning tähendab pigem võimalust kui ohtu: „Paradoks seisneb selles, et maismaavedude puhul on Ust-Luga] konkurent, kuid merevedude puhul mitte.“

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 09.12.25, 12:53
Teemaksumuudatused Euroopas, mida veofirmad teadma peaksid
Aasta 2025 tõi Euroopa teemaksusüsteemidesse mitmeid uuendusi. Järgnevatel kuudel on neid oodata veelgi - mitmed riigid uuendavad tehnoloogiat ning paljud lisavad CO₂-põhiseid tasusid veokitele, et täita ELi kliimapoliitika eesmärke. See tähendab, et maanteeveofirmad peaksid juba täna mõtlema seadmete uuendamisele ja uute reeglitega kohanemisele, et tagada vastavus nõuetele ja säästlikkusele.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele