Venemaa peaministri Vladimir Putini lubadus viia Ust-Luga sadam Leningradi oblastis aastaks 2018 maailma kümne suurema sadama hulka pole juba füüsiliselt võimalik, ütles transiidiekspert Raivo Vare.
"Esiteks - taristu, mis tuleks selleks välja ehitada, oleks ebaloomulikult suur ja seda ei suuda nii kiiresti teha isegi Venemaa," rääkis ta ERRi uudisteportaalile.
"Teiseks - kui rääkida juurdepääsust ehk seotusest raudteede ja maanteedega, siis ei ole seal seda ruumi, oskust ja tegelikult ka vajadust, ning kolmandaks – vaja oleks ka operaatorit, kes neid kaubakoguseid reaalselt liigutaks," märkis Vare.
"Ei ole mingit põhjust arvata, et nii suur kasv tuleb lihtsalt sellepärast, et Putin ütles, sest kümne hulka tulemiseks peaks sadam kasvama kordades - see tähendaks üle 100 miljoni tonni kaubakäivet, aga ei tule seda seal kuskilt," sõnas ta.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Vare rõhutas ka varem räägitut, et Ust-Luga ei tähenda Eesti transiidi surma ning tähendab pigem võimalust kui ohtu: „Paradoks seisneb selles, et maismaavedude puhul on Ust-Luga] konkurent, kuid merevedude puhul mitte.“
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Eesti ettevõtted kaotavad igal aastal tuhandeid eurosid lihtsalt seetõttu, et nende ladudes seisab tühja õhku. Samal ajal on tehnoloogia ja targad laolahendused jõudnud sinnamaani, et iga kuupmeetri saab päriselt teenima panna. Laomaailma tegevjuht Ruth Selirand ja tootemeeskonna juht Joel Joa ütlevad otse: nutikas ladu ei ole kulu, vaid kasumit kasvatav süsteem, kus tööjõudu kulub vähem, varud liiguvad kiiremini ja iga otsus põhineb andmetel, mitte kõhutundel.