Eesti Raudtee nõukogu endine liige, IRLi parlamendisaadik Tõnis Palts on vastu, et riigi omanduses olev ettevõte hangiks Hiinast 16 uut vedurit.
"Olen sellele ostule kategooriliselt vastu ja olen saatnud oma argumenteeritud seisukoha Eesti Raudtee nõukogule ja mul ei sobi seda avalikkuse ees kommenteerida," märkis Palts Delfile ning soovitas kommentaarid paluda uuelt nõukogu esimehelt Viljar Arakaselt.
Ometi kinnitas Eesti Raudtee nõukogu eelmisel nädalal juhatuse ettepaneku osta tütarfirmale EVR Cargo 30,2 miljoni euro väärtuses 16 uut manöövervedurit DF7G-E Hiina äriühingute konsortsiumilt CCOEC/BRE.
Hoolimata, et mitmed raudteespetsialistid on ostu üle imestunud, ei suutnud nende seisukoht Eesti Raudtee soolot peatada.
Samuti pole selget seisukohta ostu kohta öelnud majanduse- ja kommunikatsiooniminister Juhan Parts.
Seotud lood
Suvekuumas sõlmis riik 30,2 miljoni eurose Hiina vedurite ostulepingu, kuigi pole selge, kas neil on õigus Venemaal või Euroopas manööverdada, kuna hiinlased valmistavad tüüpmudelist erinevaid vedureid, kirjutab Postimees.
Samad vedurid, mille ostab Eesti Raudtee tütarfirmale EVR Cargo Hiinast, soetas endale Pakistani Raudtee, kes kuulutas need normidele mittevastavateks.
EVR Cargo sõlmis Hiina äriühingute konsortsiumiga CCOEC/BRE lepingu 16 uue manööverveduri DF7G-E ostuks.
EVR Cargo investeerib tänavu 39,93 miljonit eurot, millest enamus läheb uute manöövervedurite soetamiseks.
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.