• 29.07.11, 14:18
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Analüütik: Statoili plaanid Eestis ebamäärased

Statoil kiirendab laienemist Ida-Euroopas - senise 35-40 uue tankla asemel avatakse regioonis kuni 65 uut tanklat.
"Keskmiselt avame ühe uue tankla nädalas," kommenteeris Oslo börsil iseseisvalt noteeritud Statoil Fuel & Retail ASA tegevjuht Jacob Schram analüütikutele ja reporteritele, vahendab Reuters. Kett opereerib täna lisaks Norrale Poolas, Balti riikides ja Venemaal.
Schrami sõnul edeneb firma laienemine plaani ületavalt ja seni eesmärgiks võetud, alles möödunud kvartalis välja öeldud, kuni 40 uut tanklat aasta lõpuks asendus ambitsioonikama 65 uue tanklaga.
Möödunud aasta teisest kvartalist vähendas kett kohalolekut Skandinaavias 29 tankla võrra ja lisas 40 Kesk- ja Ida-Euroopasse. Kokku ulatub nende arv 2301ni.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Statoil avalikustas laienemisplaani teise kvartali majandustulemustega - EBITA kahanes viie protsendi võrra 157,5 miljoni USA dollari ehk 112 miljoni euroni. Puhaskasumiks kogunes 48 mln eurot ehk viie protsendi võrra enam kui analüütikud ootasid.
"Tulemused on üldiselt head," kommenteeris analüütik Carnegie analüütik Preben Rasch-Olsen. "Marginaalid Ida-Euroopas on ebamäärased, segane on ka, mida nad Eestis plaanivad ja kuidas areneb Poola turg."
Tanklaketi teatel paranes kasumlikkus viimases kvartalis märkimisväärselt Skandinaavias, nõudluse vähenemisest hoolimata. Samas püsis surve marginaalidele Kesk- ja Ida-Euroopas. "Karm konkurents püsib ja Skandinaavia tarbija kindlustunne kahaneb," kommenteeris ettevõte.
Statoil Fuel & Retail ASA on jaemüügiettevõte, mis opereerib Statoil kaubamärgi all tegutsevaid teenindus- ja automaatjaamu kaheksas riigis.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 09.09.25, 11:48
Andmetark juhtimine: Kuidas kõhutunde asemel usaldada fakte ja võita konkurente?
Kas oled kunagi teinud äriotsuse, tuginedes vaid kõhutundele? Tõenäoliselt küll. Ettevõtluses on intuitsioonil oma koht, kuid tänapäeva kiiresti muutuvas majanduskeskkonnas võib see osutuda petlikuks. Kuidas teha vahet tundel ja tegelikkusel? Vastus peitub andmetes. Andmetark juhtimine ei ole enam pelgalt suurkorporatsioonide pärusmaa, vaid edu võti igas suuruses ettevõttele.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele