Euroopa Komisjoni transpordivoliniku Siim Kallase sõnul sõltub Rail Balticu projekt eelkõige Eesti, Läti ja Leedu tahtest, mitte euroliidu panusest, sest peamiseks takistuseks on selles projektis politiilise tahte puudumine ja riikidevaheline koostöö.
"Projekt sõltub sellest, kas valitsused seda projekti tahavad, sest huvi peab eeskätt tulema osalevatelt riikidelt. Seni ei ole liigset entusiasmi märgata olnud," märkis Kallas ERRile antud intervjuus.
"Nüüd on kolme Balti riigi jaoks otsustuskoht, kas ja kuidas projektiga edasi minna."
Eesti näeb lahendusena, et seniselt projektipõhiselt juhtimiselt tuleks edasi minna ühise arendusettevõttega, kuhu panustavad kõik kolm Balti riiki võrdselt.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Eile tutvustas majandusministeerium Rail Balticu õnnestumise tasuvuse uuringut.
Seotud lood
Briti konsultatsioonifirma AECOM poolt läbi viidud uuring näitas, et piisava kauba- ja reisijateveo mahu ning Euroopa Liidu abi korral on Euroopa rööpmelaiusel uue Rail Balticu raudteeühendus läbi kolme Balti riigi teostatav ning kui rajamiseks saab kasutada ELi toetust, on kogu projekt kasumlik.
Leedu seim otsustas täiskogu hommikusel istungil kuulutada Rail Balticu "erilise avaliku huvi projektiks".
Kui Raben Eesti alustas 2004. aastal tegevust kaheliikmelise meeskonnaga, ei osanud keegi arvata, et ettevõttest kasvab kiiresti üks tugevamaid tegijaid kohalikul transpordi- ja logistikaturul. Tänaseks on meeskond oluliselt kasvanud ning lisandunud on mitmekülgne teenusteportfell, mis võimaldab pakkuda lepingulist logistikat, siseriiklikku ja rahvusvahelist transporti, jahutatud toidukaupade logistikat, mere- ja õhutransporti ning intermodaalset transporti läbi ettevõtte filiaalide erinevates riikides.