Majandus-ja kommunikatsiooniministeerium (MKM) tahaks rahaliste toetustega meelitada laevad Eesti lipu alla tagasi, ent rahandusministeerium on selle suhtes kriitiline.
Praegu ei sõida Eesti lipu all vaat et ühtki kaubalaeva, sest teiste riikide pakutavate maksusoodustuste tõttu pole see neile lihtsalt kasulik, kuid MKM tahaks laevaomanikele maksta teiste riikide eeskujul laevandustoetusi ja laevad taas Eestiga siduda, kirjutas Delfi.
MKMi avalike suhete osakonna juht Kalev Vapper teatas, et MKMil on plaanis maksta toetusi riigile tasutud sots- ja tulumaksude tagastamise ulatuses - 80 protsenti sotsiaalmaksust ja 50 protsenti tulumaksust Eesti lipu all sõitvate kaubalaevade meeskonnalt.
Rahandusministeerium ütles, et välistab maksuerandid, kuna need oleksid esiteks pretsedenti loovad ja teiseks seaksid ohtu sotsiaalsed garantiid. "Toetusskeemide osas saaks kaaluda otsetoetusi, kuid eelnevalt peab olema selge nende majanduslik põhjendatus," rahandusministeeriumi pressiesindaja Mailin Aasmäe.
.
Seotud lood
Peaaegu kõik Euroopa Liidu riigid peale Eesti toetavad oma laevandust, kuid nüüd on riik otsustanud ka siin õla alla panna, kommenteeris Eesti Laevajuhtide Liit majandusministeeriumi plaani laevandust toetada.
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.