Peaaegu kõik Euroopa Liidu riigid peale Eesti toetavad oma laevandust, kuid nüüd on riik otsustanud ka siin õla alla panna, kommenteeris Eesti Laevajuhtide Liit majandusministeeriumi plaani laevandust toetada.
"Laevaomanike maksusoodustused said alguse 20 aastat tagasi, mil mitmes Euroopa riigis tekkis probleem laevade lahkumisega rahvuslikest registritest. Põhjuseks olid soodsamad tingimused nn „mugavuslipu“ registrites," kirjutas Delfile Siim Sokk Laevajuhtide liidust.
"Juba siis mõistsid arenenud mereriigid, et ainus võimalus oma laevastikku tagasi saada on maksusoodustuste sisse seadmine. Meretranspordi suhtes ei rakendata üldist põhimõtet riigiabi mittelubatavuse kohta, vaid kohaldatakse eriprintsiipi, mille kohaselt riigiabi on lubatud üldistes huvides, seega meretranspordi eksistents on Euroopa Liidu kõikide liikmesriikide ühine huvi," tõdes Sokk ja lisas, et riigiabi merendussektorile ei saa vastupidiselt teistele ärivaldkondadele olla lühiajaline, kus abi antakse üldjuhul vaid erandkorras, lühiajaliselt ja vähenevas mahus.
Seotud lood
Majandus-ja kommunikatsiooniministeerium (MKM) tahaks rahaliste toetustega meelitada laevad Eesti lipu alla tagasi, ent rahandusministeerium on selle suhtes kriitiline.
Kiirus, täpsus ja töökindlus – need kolm märksõna määravad tänapäeva laotöö kvaliteedi. Kui süsteem peab töötama ööpäevaringselt, ei piisa ainult heast tarkvarast, vaid vaja on ka vastupidavat ja nutikat riistvara, mis peab vastu kõige nõudlikumas keskkonnas. Nixor aitab ettevõtetel juurutada ja hooldada Datalogicu seadmeid nii, et kogu logistikaahel, alates kauba vastuvõtust kuni väljastuseni, toimib katkestusteta ja läbipaistvalt.