„Peame oma tegemistes arvestama ka sellega, et Euroopa Liit on aastaks 2012 töötamas välja üleeuroopalisi veapunktisüsteemi põhimõtteid, mille järgi liikmesriigid sellise süsteemi kasutusele peaksid võtma ,“ selgitas komisjoni sekretär ja Maanteeameti liiklusohutuse nõunik Villu Vane töörühma seisukohta. Lisaks sellele rakendub Vane sõnul koos uue liiklusseaduse jõustumisega 1. juulist ka algaja sõidukijuhi järelkoolituse süsteem, millega püütakse noored liiklushuligaanid tagasi õigetele rööbastele juhtida.
Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumis kogunenud liikluskomisjonis oli kõne all ka tänavune liiklusohutuse olukord 2011. aasta esimese kolme kuu põhjal. Teemat lahanud Villu Vane tõdes, et hoolimata möödunud aasta suhteliselt väiksest hukkunute arvust (78) on tänavune liiklusstatistika läinud jällegi halvemas suunas. Tema sõnul jääb Eesti liiklusohutus hoolimata viimase paari aasta statistika olulisest paranemisest Euroopa mõttes ikkagi keskmisele tasemele – juhtriigile Rootsile järelejõudmiseks ei tohiks Eestis hukkuda rohkem kui 38 inimest aastas.
Veel olid liikluskomisjonis kõne all liiklusohutusprogrammi edasised eesmärgid ja rakendustegevused.
2008. aastal moodustatud liikluskomisjoni juhib majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Parts ning selle ülesanded on liiklusohutusprogrammist tulenevate tegevuste koordineerimine, valitsuse nõustamine liiklusohutuse küsimustes ning liiklusohutusealaste ettepanekute tegemine valitsusele. Komisjoni koosseisu kuuluvad justiits-, haridus-, rahandus-, sise- ja majandusminister, maanteeameti peadirektor, politsei peadirektor ning omavalitsuste ja valitsusväliste organisatsioonide esindajad. Samuti kaasatakse kord kvartalis koguneva komisjoni töösse vastava ala asjatundjaid ja väliseksperte.