Maksupettuste hulk logistikafirmade hulgas on samal tasemel nagu igas teises äris ja ma ei arva, et neile peaks kehtestama tagatisnõude, kommenteeris DSV Transport juhatuse esimees Jaan Lepp.
Jurist Helmut Pikmets kirjutas advokaadibüroo Varul maksuõiguse infokirjas, et ajakirjanduses on korduvalt kajastatud maksuhalduri andmeid, mille kohaselt esineb käibemaksupettusi teiste valdkondade seas ka maismaaveonduses.
Lepp ei pidanud logistikaettevõtetelt tagatise nõudmist vajalikuks, sest seal esinev maksupettuste hulk sarnaneb ükskõik millise teise ärivaldkonnaga.
Teisalt ütles Lepp, et kui riik ei saa muudmoodi maksupettuseid taltsutada, on tagatisenõue õigustatud. „Ma ei tea, kui õigustatud tagatisenõue kütusefirmade puhul on. Seda teab riik paremini,“ sõnas Lepp.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Lepp vastas Äripäeva päevaküsimusele – kas ka lisaks kütusemüüjatele peaks kehtestama tagatisenõude ka teistes ettevõtlusvaldkondades.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Pole välistatud, et kütusemüüjatega sarnast kopsakat tagasama peavad varsti maksma ka teiste valdkondade ettevõtted, hirmutab vandeadvokaat Helmut Pikmets.
Alates 1. detsembrist 2024 hakkasid kehtima liikluskindlustuse seaduse muudatused, mis laiendasid kindlustuskohustust paljudele töömasinatele. Nüüd peab ettevõte arvestama, et isegi registreerimata tõstuk või murutraktor võib vajada liikluskindlustust – sõltuvalt tema tehnilistest omadustest ja kasutusviisist.