Kavandatava LPG terminali põhiliseks tegevuseks on planeeritud Venemaa ja Kasahstani vedelgaasi transiit ning Baltikumi turu varustamine LPG’ga. Terminali võimsuseks I etapis võiks olla 300 000 tonni LPG’d aastas ja II etapis kuni 800 000 tonni aastas.
ASi Tallinna Sadam nõukogu esimehe Neinar Seli sõnul võimaldab rajatav terminal kasutada vedelgaasi samadel parameetritel kui maagaasi. „See tähendab, et paigaldades katlamajadesse täiendavad seadmed, on võimalik üle minna kallilt ahjukütuselt või keskkonda saastavalt kivisöelt ja põlevkivilt ökonoomsele ja puhtale vedelgaasile. Tegemist on olulise sammuga lähemale Eesti energeetilisele julgeolekule,“ märkis Seli.
Terminali keskkonnamõju hindamise tulemusena selgus, et vedelgaasi ümberlaadimisterminali ehitamine ega hilisem ekspluatee rimine kavandatud mahus ja viisil ei põhjusta olulist koormuse tõusu LPG plaanitavale terminalialale ega selle lähiümbruse keskkonnale. Terminalile valitud asukoht Muuga sadama idaosas on ohutuse tagamise aspektist sobiv, sest ettevõtte võimalikku maksimaalsesse ohualasse ei jää elamuid ega ühiskondlikke hooneid.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Seotud lood
Tallinna Sadama poolt väljakuulutatud konkursile uue konteinerterminali ala operaatori leidmiseks laekunud pakkumiste seast tunnistas ettevõtte nõukogu parimaks firma Rail Garant pakkumise.
ASi Tallinna Sadam nõukogu nõustus ettevõtte juhatuse ettepanekuga rajada Muuga sadamasse AS Vopak EOS tarbeks täiendav vedellasti mahutipark kogumahutavusega 400 000 m3, mis võimaldaks täiendavalt käidelda kuni 5 000 000 tonni naftasaadusi aastas.
ASi Tallinna Sadam nõukogu kinnitas oma tänasel koosolekul ettevõtte 2010. aasta majandusaasta aruande, mille kohaselt kujunes 2010. aasta ASi Tallinna Sadam jaoks läbi aegade rekordiliseks kõigi olulisemate finantsnäitajate poolest – rekordiline müügitulu, rekordiline puhaskasum ja rekordiline EBITDA.
ASi Tallinna Sadam nõukogu kinnitas täna toimunud koosolekul ettevõtte möödunud aasta majandusaruande ning Muuga sadama uued arendusprojektid, mille alusel investeerivad operaatorid konteiner-, vedelgaasi ja vedellastiterminali kokku 200 miljonit eurot.
2025. aastal jõustuv mootorsõidukimaks sunnib paljusid ettevõtteid oma autoparki ümber hindama ning otsima uusi, kuluefektiivsemaid lahendusi. Üheks praktiliseks alternatiiviks on Eesti haagisetootja Brentex OÜ haagised, mis on täiustunud platvormhaagiste seeriaga. Uus platvormhaagiste seeria ühendab endas tugeva konstruktsiooni, nutika disaini ja põhjamaade tingimustele vastava vastupidavuse.