Üliodavalt, riigile maksuraha maksmata jättes, kütust müüvad tanklad teevad ka tavatarbijaist osalise maksupettuses, leiab Neste Eesti peadirektor Ivar Kohv.
Ivar Kohvi kommentaar täna riigikogus vastu võetud kütusemüüjate tagatise nõudele.
Meil on hea meel, et poliitikud lõpuks vajalikud seadusemuudatused vastu võtsid ning loodetavasti hakkab see lähema poole aasta jooksul ka oma positiivset mõju avaldama.
Möödunud aastal jäi Eesti riigil toime pandud käibemaksupettuste tulemusel saamata ligi miljard krooni. Sellele eelneva kahe aasta summade alalaekumistest ei ole keegi avalikult rääkinud. Tõenäoliselt saame kokku veel ühe miljardi.
Millega siis kurikaelad tegelevad? Maksupettused pannakse peamiselt toime kütuse aktsiisilaost väljaviimisel, mil kauba tarbimisse lubajal tekib kohustus deklareerida ja hiljem ka tasuda käibemaks. Tasumist reeglina aga ei järgne. Maksetähtaja saabudes on firma varatu ja pankrotis. Nüüd võetakse kasutusele uus ettevõte ning sama skeem kordub uuesti ja uuesti. Selliste petturfirmade eluiga on keskmiselt 70 päeva ja oma elutsükli jooksul jõutakse riigile tasumata jätta käibemaksu suurusjärgus 800 000 €. Eesti kütuseturult kogutava käibemaksu summa oli 2010. aastal hinnanguliselt 2,7 miljardit krooni – seega jäi kogu turu mahust riigil saamata 25-35%. See on karm reaalsus.
Kirjeldatud petuskeem ei toimiks kui poleks nõudlust - kui poleks tanklate omanikke, kes pakutavat üliodavat kütust ostavad ja selle siis heausksele tarbijale suure vaheltkasuga maha müüvad. Ka tavatarbija, kes oma autot sellistes tanklates tangib, muudetakse sisuliselt maksupettuses osalejaks.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
ASi Alexela Oil juhatuse esimehe Ain Kuusiku sõnul on Riigikogus täna vastu võetud kütusemüüjate tagatise nõue pettureile ahistav, kuid inimeste leidlikkust sellest mööda hiilimisel ei tasu alahinnata.
Täna läheb Riigikogus kolmandal lugemisel lõpphääletusele vedelkütuse seaduse ja käibemaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu, millega seatakse kütuse müüjaile tagatist kütuse tarbimisse lubamisel üks miljon eurot ja juba tarbimisse lubatud kütuse puhul 100 tuhat eurot.
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.