AS Ekspress Grupp ja Eesti Meedia tahavad müüa ajakirjanduse ja posti kojukandega tegeleva ettevõtte AS Express Post riigifirmale Eesti Post.
AS Ekspress Grupp soovib loobuda osalusest, sest keskendub enam elektroonilisele meediale. Sellest tulenevalt väheneb nimetatud ettevõtte strateegiline väärtus Ekspress Grupile, teatas ettevõte börsile. Tehingu hind ulatub 2,3 mln euroni. Täna sõlmisid pooled eellepingu. Samuti sõlmisid eellepingu Eesti Meedia ja Eesti Post.
Ekspress Grupi teatel võimaldab Express Posti ning Eesti Posti võimalik liitumine muuta ajalehtede kojukannet efektiivsemaks. Lõpliku ostu-müügi lepingu sõlmib ettevõte pärast koondumisloa saamist Konkurentsiametilt.
Express Post kuulub täna võrdselt Norra meediakontsernile Schibsted kuuluvale Eesti Meediale ja Hans H. Luige suuromandusega Ekspress Grupile. Ettevõte tegeleb ajakirjanduse ja postisaadetise kojukandega. 2009. aastast pakkus ka lihtkirjade edastamise teenust.
2009. aastal teenis ettevõte 79 mln kroonise käibe juures seitse miljonit krooni ärikasumit.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Järgmise nädala esmaspäeval, 19. septembril teeb konkurentsi amet Express Posti ja Eesti Posti koondumise menetluses eeldatavasti lõpliku otsuse.
Postituru järelvaataja Konkurentsiameti hinnangul võiks kaotada ära kümnise lihtkirjade veolt, mis teeks äri atraktiivsemaks teenusepakkujale, kirjasaatmise aga firmadele odavamaks.
Express Posti üles ostmine Eesti Posti poolt on Express Posti juhi Sven Suurraidi sõnul kompliment. "Ju me siis oleme nii kiire, kvaliteetne ja efektiivne, et meid üles osta. Võibolla perioodika kojukandes efektiivsemgi kui Eesti Post ise," kommenteeris Suurraid.
Täna selgus, et konkurentsiamet pole siiani saanud Eesti Postilt koondumisteadet Express Postiga ühinemise kohta, posti- ja logistikafirma juhatuse liige Aavo Kärmas jäi seda teemat kommenteerides ka väga napisõnaliseks.
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.