Abruka saare jaoks plaanitava laeva projekteerimine ja ehitamine venivad, kuna laeva tasuvusuuringu hange tühistati ja veeteede amet plaanib selle lähiajal uuesti tellida.
“Kuuldavasti ei oleks konsultant tööd aasta lõpuks valmis saanud, aga raha pidi olema välja makstud aasta lõpuks,” ütles majandusministeeriumi avalike suhete osakonna juhataja Kalev Vapper Saarte Häälele. Tema sõnul oli tegemist tasuvusuuringuga, mida oli vaja laeva ehituse finantseerimiseks Euroopa Liidu vahenditest.
Seega oli tegemist laeva ostmist/ehitamist ettevalmistava uuringuga, kuid reaalse ehitushankeni ei ole Abruka osas lihtsalt veel jõutud. Vapperi sõnul on Kihnu ja Vormsi parvlaeva ettevalmistustööd lõppjärgus ning hetkel koostatakse ehitushanke dokumentatsiooni. Ruhnu laeva ehituse hankeleping on sõlmitud.
Seotud lood
Aasta 2025 tõi Euroopa teemaksusüsteemidesse mitmeid uuendusi. Järgnevatel kuudel on neid oodata veelgi - mitmed riigid uuendavad tehnoloogiat ning paljud lisavad CO₂-põhiseid tasusid veokitele, et täita ELi kliimapoliitika eesmärke. See tähendab, et maanteeveofirmad peaksid juba täna mõtlema seadmete uuendamisele ja uute reeglitega kohanemisele, et tagada vastavus nõuetele ja säästlikkusele.